Akhirnya dah selesai... licin !

Thursday, October 17, 2013 Nazlee Ismail 10 Comments


gambaq terus dari kuali ni, ...adat oarang la ni kan...apa2 pon snap dulu. hihi.. geleng kepala kekadang tu tapi bila time kita pon sama gak  terus gelak tersipu malu mengenangkan.

Pcl layan Mertua dia,  ..tu yang  dok heboh pagi tadi tu... pasal mak pi mancing udang..haha, memang mak saya otai kaki pancing sejak aruah tokwan dulu...ni kira warisan turun temurun lah hobinya. saya tempias sikit ja...kadang minat melampau dan ada masanya tak teringin langsung...kadang sampai terlena menunggu 'kaki pancing' kat situ...

malam tu memang rezeki mak, tadi terus buat menu tengahari ; udang masak cabai hidup (cili merah) . maaf resipi takdak..len kali kalau diminta..

Dah siap terhidang hanya tunggu pcl balik makan , adik balik dari sekolah...haha pakat booking udang besaq ! .. nasib pcl beli tambah udang..bila dah masak ..udang yang nampak besar dah jadi mengecik..harapkan kepala je besar,  tu lah dia udang galah sungai.

Depa ratah  sampai licin...sebab udang kah atau aku yang masak ! hihi.

alhamdulillah.

~diana
Published with Blogger-droid v2.0.10



10 comments:

  1. baru nk minta sikit.. dah habis licin... hehehehe

    ReplyDelete
  2. sedapnye..tgh musim kot nih..mggu lepas balik kampung,mak dah stanby udang galah masak sambal tumis..wow..terangkat..

    ReplyDelete
  3. oh mine..iman alergic kot udang ni

    ReplyDelete
  4. omg sedapnya lagi2 kalau udang masak butter ;D

    ReplyDelete
  5. bg penggemar udang mcm sy ne,udang masak apa pun sodap pa lg dr tangan sorg ibu..gambaq pcl ne buat sy lapar lerr.off BW,nak p makan skrg.ekeke :P

    ReplyDelete
  6. kuah tu jadi lagi sedap bila ada rasa udang ... betul tak ...

    ReplyDelete
  7. Amboiiii PCL tak pelawa pun hehehe

    ReplyDelete
  8. yuk umph... terliur dah nie. heheehe

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.