Derita batuk berpanjangan boleh disembuhkan ;

Wednesday, October 30, 2013 Nazlee Ismail 8 Comments


Potong bahagian atas limau
sedikit garam dimasukkan ke dalam limau
letakkan kembali bahagian atasnya
stimkan selama 10 minit
Makan semua isi termasuk jus segar di bahagian bawah mangkuk


#Batuk berpanjangan boleh disembuhkan ; selagi ada usaha dan dengan izin Allah swt.





8 comments:

  1. Best ni..next time kalau batuk semula..nak try...oren stim noo...mesti try nnti...TQ PCL...

    x0x0 smile ^__^

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum pcl..hehe..tima kasih komen kt blog sya..terharu..nnti sya umumkn pmng adiah klip tu eh

    Bleh try petua tuk batuk ni :)

    ReplyDelete
  3. baru tahu...nak try la nanti kalau batuk :)

    ReplyDelete
  4. wah.. natural remedy.. blh try ni...

    ReplyDelete
  5. Salam pcl.....spupu sue dah sbln batok xilang....dia paru2 berair....suruh dia try tgk...tima kasih atas info ni

    ReplyDelete
  6. menarik petua ni. bolehlah aiza mencuba juga nenti kalau batuk..

    ReplyDelete
  7. Batuk ni kalau dgn gatal tekak sekali memang tak tahan...pernah cuba petua yg lebihkurang mcm ni.....

    ReplyDelete
  8. Pernah jugak terbaca petua ni dulu tapi sebab ada sikit renyahnya try sekali ja.....
    la ni guna petua rendam kulit kayu manis dalam ayaq mendidih, biaq suam sikit, tambahkan madu sesudu.. minum masa suam2..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.