Layan Ibumertuaku ; Pancing Udang Galah !

Thursday, October 17, 2013 PCL 6 Comments


...malam tadi agak lewat sampai di rumah lebih kurang jam 1.30am, ..keluar dari tengahari semalam , berjimba merata tempat bawa ibumertuaku ke Ikea Damansara, makan-makan dan perkara yang paling dia (org kampung panggil ; Mak Kiah) suka ialah part pi pancing udang. teruja sangat dia bila dapat tau kita nak memancing.




Setelah berjanji dengan paktam , menunggu lepas maghrib...kami ke kolam udang berbayar di Sentul KL. Bayar 2 batang joran dengan harga rm40++ setiap satu untuk 3 jam. Mak 'pejam mata'  bayar sebab hati dah berbunga impikan udang galah sepit biru.... adat 'kaki pancing', peluang tak akan dilepaskan...dapat ke tidak hasilnya tu nanti kemudian cerita...janji lepas giannya !


bila dah dapat naik udang pertama , hati tambah suka.... inilah hakikat yang dirasai 'kaki-kaki pancing' yang sesetengah orang lain tidak memahaminya ! , saya bukan 'kaki pancing' tapi bila ada mereka bersama saya , minat nak join sama memeriahkan tu lebih mengujakan.. #bila mak bahagia kami pon suka..

.... boleh lah, puas hati gak lah..bab berbaloi ke tak tu jangan dipersoalkan...tapi mak cakap  "mak nak repeat lagi !" ..haha tu dia..


...sambung sikit lagi,  ..dalam dok tengah menaip entri ni tetiba masuk sms dari mamaD..



p/s ..suruh beli udang tambah... nak buat masak apa lah tu agaknya... ada tetamu  ke??




6 comments:

  1. Bestnya pi tangkap udang..

    ReplyDelete
  2. Udang galah ni kepalanya beso...:)

    ReplyDelete
  3. amboi.. MIL suka memancing jugak yea.. perghh.. terbaekk.. heee.. rajin menantunya meneman yea.. heee..

    ReplyDelete
  4. rajinnya PCL dan mertua memancing udang hehe

    p/s menabung nuff hehe

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.