Sarapan ; Telur Goyang

Monday, October 28, 2013 PCL 6 Comments


Selamat pagi.. Assalamualaikum semua..

Saya masih lagi di rumah (07:45).. teringatkan kata ustaz masa dengar tazkirah jumaat lepas ada diselitkan istilah 'telur goyang'..maka saya terus ke dapur..

lucu jugak sebab namanya sebegitu.. kenapa?

..sebenarnya keenakan itu yang dimahukan.. sedap dan lazatnya menyerlah.
kuning telur itu mesti boleh gerak-gerak atas pinggan semasa dihidangkan.., bagi mereka yang dah biasa dengan istilah 'telur goyang' baginya sudah selesa menggunakan istilah tersebut dan kebanyakan kedai makan di negara kita sudah sedia maklum terutamanya kedai-kedai mamak..

Tak percaya ea..cubalah order 'nasi goreng telur goyang' ..haha..
kalau dorang blur/terpinga-pinga, ..anda sendiri bagitau jelah apa yang goyang tuu..

#selamat bersarapan





6 comments:

  1. en.husband suka telur goyang nie.
    kalau pepagi mintak dibuatkan telur goyang dan tabur lada hitam di atas telur goyang dan di makan dengan roti...

    ReplyDelete
  2. telur mata, tapi matanya tak masak sebba tu dipanggil telur goyang.. hehe

    ReplyDelete
  3. Kat sini orang panggil telur gedik..hehe.. Kalau Erin panggil telur ni telur goren mata separuh masak..

    ReplyDelete
  4. Owh nenek sy sllu buat pagi5 dlu bile balik kg.. tapi bkan mkan n sos..
    ditabur lada hitam n gram skit.. ce try.. heheh

    ReplyDelete
  5. memang menyelerakan la sarapan telur goreng mcm tu.
    tapi tak tahannye boleh jadi cepat lapar lepas² tu.
    terpaksa la pulak makan lagi dan lagi dan lagiii

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.