Nikah ; Buat persediaann awal sebab tok kadhi akan banyak tanya tau!

Friday, November 01, 2013 PCL 14 Comments


Tahun 1996 masa tu tapi tak ingat hari apa. ..yang pasti masa tu hati berbunga bercampur debar di hati..
anak teruna berkunjung rumah si dara untuk dinikahkan di hadapan Tuan Imam selaku jurunikah dan juga kaum keluarga menyaksikan peristiwa bersejarah dalam dunia hidupku..

Majlis nikah kat rumah perempuan masa tu ...ramainya sanak saudara membuat hati bertambah debarnya..
# dengan  2x Lafaz. .Nordiana Mohd Saad sudah sah menjadi milik saya...alhamdulillah, semuanya masih segar dalam ingatan.

Pesan saya kepada yang akan bernikah...jangan 'gabra' ...tenangkan hati, semuanya akan berjalan dengan sempuna. insya Allah.

Buat persediaan awal sebab tok kadhi akan banyak tanya tau!
Masa nak masuk rumah perempuan, doa banyak-banyak dan. ..senyum lebar sikit macam dalam gambar ni hahaaa..




[gambar lama]  *update



14 comments:

  1. wah..sangat mudah yer. semoga kekal bahagia.

    ReplyDelete
  2. wahh ensemnya zama muda2 haha

    skrg pon ensem juga =P

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah....bila teringat masa hari bahagia tu..ketawa sendiri je PCL..kenangan manis yang sukar untuk dilupakan insyallah..

    ReplyDelete
  4. perghhh..mamaD mesti osem 2 yg PCL terjatuh hehehe...pape pon 2 semua pengalaman kan?iman doakan semge PCL dapat memiliki keluarga mawaddah sakinah ok untul jannah aminn

    ReplyDelete
  5. moga kekal hingga ke akhir hayat :D

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum, wahhh hensem :) hehehe semoga berbahagia hingga ke jannah.. insyaAllah

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah...semoga kekal bahgia hingga hujung nyawa...

    ReplyDelete
  8. wah...tersenyum lebar PCL masa tu, tips yg bagus utk bakal2 suami hehehe

    ReplyDelete
  9. pompuan mesti turut nervous sekali..:/

    ReplyDelete
  10. betul tu..aku dulu punya perancangan 3 bulan awal..nasib baik..last2 minit tok imam bertukar plan..tarikh akad nikah terpaksa diawalkan..aku akad nikah dalam bulan puasa..hu3

    ReplyDelete
  11. Woots! Congrats uncle, 17 thn dah.. Smoga terus bahagia!

    ReplyDelete
  12. Wahh hensemnya PCL haha..mr.k nmpak tak gugup..tp sy pulak berdebar..

    ReplyDelete
  13. knangan yang tak mungkin dilupakan kn.. .. ^^,

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.