Sedap buah-buah ni..

Friday, November 22, 2013 PCL 6 Comments


..alhamdulillah. 

Sedapnya buah ni...lagi bertambah sedap bila dapatnya percuma..  Semoga Allah murahkan rezeki kepada yang bersedekah.

ramai yang memilih hari mulia ini untuk bersedekah... walau tak banyak,  sikit pon jadi.. janji hati mau ikhlas..

Kalau kebiasaannya hari jumaat di masjid kerap kali ada buah pisang sedekahan orang....  tapi sejak musim buah dah bermula di kampung sini maka ada berbagai buah. ..rambutan dan pulasan sebahagian darinya. Isinya..rasanya lebihkurang sama tapi kulitnya lain.

Aku pun taktau sebenarnya apa yang nak dikaitkan dengan  dua jenis buah ini....bila dah makan susah nak berhenti.. Kan..kan.

#ada yang datang awal masjid sebab nak makan sorang-sorang..haha tak baik sungguh bila bersangka macam tu kan.. kebetulan..dan rezeki masing-masing.

Salam jumaat semua..





6 comments:

  1. Buah buahan tempatan memang sedap dan berkhasiat dan tak jemu makan

    ReplyDelete
  2. terlebih makan boleh dapat hadiah ni... batuk!

    *terpaksa tarik iri trip hatyai, masalah pasport...

    ReplyDelete
  3. buah moktan..hahaha..org penang pggl..haha

    ReplyDelete
  4. buah rambutan dan buah pulasan!
    eermm sedapnyaaaa

    ReplyDelete
  5. husna tak pndai mkn pulasan..xtaw knapa..=(

    ReplyDelete
  6. aiyo...sedapnya nih..anak IbuNoey pun suka makan nih..;)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.