Ada Ulam , tak ada sambal belacan ..mana best !

Tuesday, December 10, 2013 PCL 7 Comments



serius nie nak cakap, kalau makan ulam terutamnya ulam selom memang boleh turunkan berat badan dengan cepat..

Ahad lepas , saya ajak pcl ke pasar pekan Banting, tak jumpa orang jual...susah la nak jumpa daun selom, kalau ada pon memang mahal. ..Rm2 seikat sikit ja !

nak kena ingat..yang penting dalam pemakanan kita kena kurangkan sumber kabohidrat...nasi,  roti, kuih muih dan sumber kabo yang lain-lain.

Hadap nasi berlauk dgn kenyangkan makan ulaman banyak. ..elakkan sedia hidangan dengan sambal (ni kira nak halang nafsu makan..makan bertambah),  ada orang kata minum banyak, tapi rasanya kalau banyak minum air...makin kembang lagi lah...kan!

ok , cakap pasal selom , ..untuk kesenangan masa-masa akan datang,  kami cuba cambahkan akar pokok selom kat laman dapur..

harap lepas ni nanti tiada masalah stok selom lagi..

Ingat ..., makan ulam banyak-banyak tau !!

~diana


Published with Blogger-droid v2.0.6





7 comments:

  1. Suka ulam ni.. moga berhasil menanam. Senang je nk hidup tp kawasan kena selalu lembab. Kat kg makcik campak je dlm parit boleh hidup.. baja lebih tu ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Ummi.. Tanah kampung mmg senang salom brcambah, blkg rmh sy tanah keras la..

      Delete

  2. SA suka makan ulam selom ni...sodap...makan laksa racik daun selom ni pun sodap....

    ReplyDelete
  3. ulam daun selom ni cecah dengan budu pun sedap!

    ReplyDelete
  4. daun seloni mkn gtu pun sodap..

    ReplyDelete
  5. Daun selom tu mmg feveret sya pcl..cmpur dgn nyok dgn sambsl blcn..gaul2 dgn nasik..mmg hbat.. ^_^

    ReplyDelete
  6. Kalau ulam cendeum@silum...mkn dgn sambal nyor lg sedap (smbl kelapa) tp bg sy,ulam raja adala ulam paling sedap antara semua jenis ulam...memang sesuai dgn namanya...ulam raja.....

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.