Saorang Pakcik ; Hatinya tenang selalu...

Saturday, December 14, 2013 Nazlee Ismail 4 Comments


Pakcik-pakcik yang dihormati semoga berbahagia dalam situasi anda, ...

kalau kita perhatikan pakcik yang seangkatan umur bersara wajib,   kebiasaan akan dressing smart, pakai kemeja seluar slek kain lembut, sentiasa pakai songkok atau kopiah...almaklumlah kepala dah licin..rambut putih tinggal yang tepi-tepi je.

kuku, setiap jumaat mesti potong begitu juga rambut ...potong kemas tiga minggu sekali .

ke masjid selalu dengan jubahnya bawa isteri bersama dengar kuliah, tazkirah dan sebagainya.

kalau ke sekolah mesyuarat PIBG, jadi wakil kepada emak bapak budak  .. (biasalahl...depa tu selalunya bizi...)

hujung minggu basuh kereta  isteri dan kilatkan motor sendiri.

cuti-cuti sekolah, habis semua anak cucu berkampung di rumah., bila sekolah dah buka kembali suasana jadi sunyi.

Semuanya dilalui dengan tenang , hidup aman damai sebab hutang dah langsai.

"eh bila la aku ...."

"sampaikah aku... "






4 comments:

  1. kekeke.. betul tu macam abah chicna..

    ReplyDelete
  2. inshaAllah sampai...

    ReplyDelete
  3. Ha ah, betullah. Abah saya pun macamtu jugak...

    ReplyDelete
  4. Yang dah ada anak menantu dn cucu tu,tersenyum riang bila anak cucu blk kan PCL...

    insya Allah....akan sampai masanya kalau panjang umur PCL.....

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.