Resipi Ikan Patin Bawang Hangus !

Sunday, February 16, 2014 PCL 9 Comments


...biasanya 'orang dapur' akan  goreng ikan patin tu berasingan. ..selepas tu baru la goreng dia punya hirisan bawang dan cili tuuu..barulah aroma dia menaikkan nafsu makan, ...mamaD kata nak try n test.....kita goreng kan sekali gus.

nah...tengok saja hasilnya, sebelum digoreng dan selepas digoreng., ...kalau nak rasa yang terbaik kena goreng berasingan supaya bawang tak akan terebih hangus semasa digoreng.

aku tak pasti apa nama menu ini, dah pernah buat 2, 3 kali sebelum ni  tapi masih tak ingat apa namanya. Dan untuk resipi  ini aku namakan ; Resipi ikan patin bawang hangus ! ...ingat eh, hangus tapi jangan sampai bawang dan cili rentung habis .. hokayyy!

#Resipi Ikan Patin,  Orang Jerantut  Pahang!
#gambar sebelum dan selepas digoreng ..

bahan yang mudah dan ringkas ; isi ikan patin , bawang dan cili...sedikit garam  serta minyak untuk menggoreng.





9 comments:


  1. Saya juga suka makan patin tak kira resepi hangus atau resepi meleleh, yg penting ada patin...huhuhu..

    ReplyDelete
  2. amboi~ terliur krole tngok ahahah... tq atas perkongsian... tak prnah lagi rasa resepi ni~

    ReplyDelete
  3. Wuuiii.. Tak dpt tengok dah rupa ikan patin.. o.o

    ReplyDelete
  4. saya biasa makan masak tempoyak aje...memang marvelous
    yang ni tak penah makan, tapi nak cuba =)

    ReplyDelete
  5. sebelum digoreng nampak sgt2 menyelerakan.. trbayang bila lepas ikan tu digoreng mesti meletopsss..
    skali tgk gmbr bawah tu.. .ya ampunnn tanjat gegurl hehehe..
    tak apa lah, nampak gelap janji ada rasa.. kan PCL ;P

    ReplyDelete
  6. mmg sedap hingga menjilat jari...

    ReplyDelete
  7. ikan patin masak apa pun sedap jew

    ReplyDelete
  8. Hui.. Sedap betul tgk tu... Mengiurkan...

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.