Bagaimana anda belajar berbasikal dahulu ?

Tuesday, March 11, 2014 Nazlee Ismail 13 Comments


masihkah anda ingat lagi ??

atau anda masih tak pandai-pandai lagi sampai sekarang !!


..kalau ikutkan orang kampung macam aku ni..manalah mampu Abah belikan basikal...cuma yang ada hanya peninggalan aruah atok kami, bergilir-gilirlah kami adik beradik lelaki 'membelasah' basikal yang lebih sinonim dengan panggilan basikal tua .

kalau budak lelaki memang lasak...; basikal ada palang apa ada hal kan...sesekali terkangkang di palang besi memang lumrah orang belajar..

begitulah semangat kental budak kampung yang hanya tahu bersukaria..., nak fikir pasal ekonomi keluarga ..masih belum akil baligh lagi huhuuu.

dah pass naik basikal ..barulah kecek mak bapak minta belikan basikal choper...; BMX jangan harap la...

ok ; aku terkenang masa lalu... #santai petang bersama pakciklie.





13 comments:

  1. Best kenangan yang telah berlalu

    ReplyDelete
  2. Betul tu...masa Bunda sekolah dulu pandai tu tak lah sangat tapi bolihlah...lepas jugak ke sekolah...dekat jer pun...

    Tapi sekarang... jangan tanyalah...

    Salam ziarah dari Bunda....


    #Doa Untuk MH370 :(

    ReplyDelete
  3. basikal tu ler yg saya gunakan masa belajar basikal satu masa dulu ... tak jatuh pun wpun kaki tu tak berapa nak sampai ... hahahaaa .

    ReplyDelete
  4. seronok masa mula2 belajar naik basikal...petang2 memang selalu pusing2 dalam kawasan rumah sambil naik basikal...hee

    ReplyDelete
  5. hahaha..dulu masa kecik2 sll kerjakan basikal tua atuk..pastu pakai mcm dlm gmb tu sbb kecikkk..

    ReplyDelete
  6. MZ dpt basikal hadiah tamat puasa ptg sikit xkira panas ke ujan kayuh bagai nk rak,sebab atok kata dah pandai betol2 br leh ge sekolah ngan basikal..kepala lutut usah kira lah merata bedarah punya nk pandai ...nk gelak pon ada terkenang memori lama

    ReplyDelete
  7. Assalammualaikum... PCL,

    kalau mselim3 dulu belajar naik basikal nie.. sampai jatuh longkang... huuu.. barulah pandai.. alhamdulilah.

    mselim3

    pls: belajar naik motor langgar tiang pulak..huhuhhuhh...mcam2 aje mselim3 nie kan,

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum

    Foto tu kelakar... naik basikal kayuh senget senget gitu

    ReplyDelete
  9. teringat dulu, naik basikal, sampai jatuh berdarah.. sampai sekarang parut x hilang..

    ReplyDelete
  10. Mula belajar umur 12 tahun... Cara bljr, tolak naik bukit pastu turun bukit, imbang bdn dan kayuh...

    ReplyDelete
  11. Mula belajar umur 12 tahun... Cara bljr, tolak naik bukit pastu turun bukit, imbang bdn dan kayuh...

    ReplyDelete
  12. salam kenal...dulu naik basikal yg kecik2 tu...kene ada org tolak...jatuh confirm tolak sendiri....he3....sampai cedera laaa

    ReplyDelete
  13. Malu la belajar naik basikal masa kecik dulu. rasanya masa darjah 5 kot baru pandai naik basikal. hahaha.. belajar naik basikal dekat bukit senang. bukit rendah2 dah ar. hehehe... xoxo


    Tp sekarang budak2 belajar naik basikal yang ada tayar 4 tu. lagi mudah. bila dah mahir, buang tayar dia. confirm pandai naik :")

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.