Kita juga punya aib yang memerlukan waktu yang panjang untuk memperbaikinya.

Tuesday, April 15, 2014 Nazlee Ismail 4 Comments

Kehidupan ini terdiri tiga fasa..

Fasa untuk membina kehidupan yang sempurna itu adalah ketika kita muda mencurahkan seluruh waktu kita untuk keinginkan kita, ketika kita dewasa mencurahkan seluruh waktu kita untuk berjuang dan ketika kita tua mencurahkan seluruh waktu kita untuk merenung..

Fasa-fasa kehidupan ini tidak boleh tidak dan hendaklah seiring dengan pegangan iman kita, malah semakin hari semakin kuat kita menghambakan diri dengan mendekatkan diri kepadaNya , Tuhan Pencipta Alam.

Seringkali terjadi dimana kita seolah-olah menyalahkan takdir dan mencela orang lain jika berlaku musibah, seharusnya salahkan diri sendiri di atas kelalaian yang kita lakukan.

Kita juga punya aib yang memerlukan waktu yang panjang  untuk memperbaikinya.

# Uruslah diri sendiri sebelum mengurus orang lain ~ walau bagaimana pun kita perlukan 'cermin' untuk melihat diri sendiri .




4 comments:


  1. Hari ini kita buka aib seorang, esok lusa 10 orang akan buka aib kita.....

    ReplyDelete
  2. nice entry PCL... peringatn yg baik skali...

    ReplyDelete
  3. hidup saya ada 2 fasa . fasa pertama , membantu org sama ada ahli keluarga sendiri juga orang luar . fasa ke-2 pula , saya hidup utk diri sendiri aka menikmati kehidupan ... itulah ... alhamdulillah . saya terima saja apa yg Allah tentukan utk saya ...

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.