Ayam bulat ?

Thursday, May 08, 2014 PCL 4 Comments

Salam pagi..

..pepagi tadi aku ke kedai runcit beli barang keperluan dapur, mamaD nak buat masak tomyam tengahari nanti ni, semua perkakasan tomyam dah dibeli cuma yang tak ada lagi dalam stok ialah telur ayam...telur memang laris sebab hanis tak ada pilihan lain selain telur goreng. Tomyan dia kurang berminat kecuali dihidang dengan telur mata atau dadar..

ada promo di kedai tu ..."Ayam Bulat 1kg Rm6.20" ...kedai sebelah lagi jual ayam jugak tapi Rm6.50/kg , diskripsi aku tentang ayam bulat ni ialah jualan seekor ayam yang telah diproses buang bulunya dan isi perut ;
dengan panggilan biasa bagi kami di utara ialah 'Ayam Togel' yang seksi. ..*aku tambah :)

# ..ada seorang makcik (wak) tu sedang mebelek-belek ayam proses dalam tong ...lama sangat sampai beratur pelanggan yang lainnya..

Adakah wak itu sedang mencari sekor ayam yang bulat ? ermm..





4 comments:

  1. hahaha ingatkan muka ayam tu yang bulat.. rupanya ayam bogel bulat hehehe

    ReplyDelete
  2. Hehehe..pretama kali dengar..yang tahu biji mata ayam tu je yang bulat..

    ReplyDelete
  3. sy pn 1st time dgr ni..

    ReplyDelete
  4. 1st time dgr istilah ni... Hihi

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.