Melembutkan hati suami/isteri/anak yang degil, yang tak mahu solat..

Tuesday, June 17, 2014 PCL 24 Comments


Assalamualaikum wbt..

mudah mudahan tidak terjadi di kalangan keluarga terdekat kita..apa yang disebutkan pada tajuk entri ini. ..Sesuatu yang kita inginkan adalah kebahagian dalam sebuah ikatan kekeluargaan ; jika hijrah kita cuma diri kita sahaja,  ingin membuat amalan kebaikan bersendirian...kita lupa pada ahli ahli yang lain. macam mana tu?

kita mohon doa kepadaNya agar dapat dilembutkan hati untuk bersama-sama kita.., jangan jemu untuk berusaha...insyaAllah.

di sini saya kongsikan Kelebihan Surah Taha ayat 1-5 sebagai doa untuk menghilang rasa malas mengerjakan solat, degil dan melawan kata ibubapa.

doa pelembut hati dan pendinding diri ~ Surah Taha (ayat 1-5)


setelah membaca doa ini 3x hendaklah dihembuskan ke muka yang tersayang anda semasa mereka sedang tidur nyenyak, apabila mereka sedang menarik nafas masuk. Lakukan sekurang-kurangnya tujuh kali seminggu.

semoga memberi manfaat, berkongsi dari sini.




24 comments:

  1. Panduan ringkas yg sgt berguna. Kita pada hari ini selalu melihat ibu bapa berkopiah, isteri bertudung tp anak2 masyaallah seksi mcm Shakira pun ada. Walhal anak2 adalah cerminan kepada tingkat ketakwaan kedua-dua orang tua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Admin; APA yg kita lihat pada org lain adalah pengajaran utk kita perbaiki kekurangan ...jgn perkara sama berlaku pada kita..

      Delete
  2. Sangat bermanfaat ni pcl

    ReplyDelete
  3. thanks sharing PCL,sedang mempraktikkan pada anak sya...insyallah

    ReplyDelete
  4. kena amalkan selalu.. ayat ni yang melembutkan hati ummar al-khattab..

    ReplyDelete
  5. kalau baca dan sembur kat muka org lain yg malas solat boleh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nur A.Z ; tengok gaya semburnya mcm mama? .. :)

      Delete
  6. Assalammualaikum... PCL,

    isteri mselim3 tu hari baca surah nie kat anak ketika tidur. Anak dengil baca surah taha ayat 1-9 untuk lembutkan hati anak..

    mselim3

    ReplyDelete
  7. Satu perkongsian yang baik untuk kita semua ..Thanks PcL sudi berkongsi..

    ReplyDelete
  8. Satu lagi..amalkan baca Ya Latif masa basuh beras untuk tanak nasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khamsi ; Sesuatu yg bagus Dari Allah melalui kitabNya..t.kasih berkongsi.

      Delete
  9. TQ PCL berkongsi...
    Boleh kita amalkan selalu...
    Surahnya pun pendek..mudah di hafal

    ReplyDelete
  10. alhamdulilah nice sharing...

    ReplyDelete
  11. perkongsian yang amat berguna....

    ReplyDelete
  12. perkongsian yang amat berguna....

    ReplyDelete
  13. Subhanallah... t kasih atas perkongsian PCL..

    ReplyDelete
  14. ALhamdulillah PCL.. timekasih sharing. sgt bermanfaat

    ReplyDelete
  15. sangat menarik sekali ulasannya dan sangat bermanfaat...
    salam kenal dari ikhram.com situs booking dan cari paket biro umroh surabaya lengkap nomer 1 di indonesia.....

    ReplyDelete
  16. AnonymousJune 20, 2014

    Boleh di amalkan ni..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.