Ehh ..aku nak tuju kat sapa nih !!

Thursday, July 17, 2014 PCL 19 Comments


...maafkanlah orang yang menzalimi anda dan sambungkanlah tali silatirrahim orang yang memutuskannya dengan anda.

Berilah orang yang tidak pernah memberi kepada anda dan berlembutlah terhadap orang yang berbuat jahat kepada anda.

Jika mampu melakukan semua ini, kemungkinan besar anda akan memperolehi kebahagian dan ketenangan dalam kehidupan hari hari.

Perbanyakkanlah mengucap 'la haula wala quwwata illa billahil a'li lil a'zim'.., kerana kalimah ini dapat melapangkan dada anda, memperbaiki keadaan, perkara yang berat menjadi ringan dan akan menjadikan diri anda diredhai oleh Allah swt.

kalimah agung yang di dalamnya terdapat rahsia kebahagiaan dan ketenangan


Perbanyakkan membaca istighfar, kerana dengan beristighfar akan mendatangkan rezeki, kelapangan, keturunan yang baik, ilmu yang bermanfaat, mudah lagi dimudahkan serta dapat menghapuskan dosa.

Terimalah dengan ikhlas apa yang ada pada diri anda, termasuk wajah, bakat, rezeki, keluarga dan persekitaran....semoga anda memperolehi ketenteraman dan kebahagiaan..

#..memamg aku suka bicara pasal bahagia,..bagiku bahagia diri kita... juga akan membahagiakan orang sekeliling terutama orang yang terdekat dengan kita..

Ehh ..aku nak tuju kat sapa nih !! ...

*untuk diri sendiri dan semoga bermanfaat kepada  pembaca di sini juga..




19 comments:

  1. la haula wala quwwata illa billahil a'li lil a'zim
    amalkan ketika berada di dlm kenderaan jg...
    insyaallah dilindungi oleh malaikat.

    ReplyDelete
  2. tersentuh saya baca entri ni
    terima kasih tuk peringatan ni

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum pcl. sukalah tengok blog ni skrg.. cuma kurang dapat mai sini. hehhee lama tak BW rumah kawan2. hehehe thanks pcl beri peringatan berguna. sheila suka amalkan bacaan ni terutama sekali masa tutup pintu rumah dan keluar. hehe singgah menabung zalora sini~~~

    ReplyDelete
  4. terima kasih atas perkongsian...allah zidka khaira ;-)

    ReplyDelete
  5. Sedih plak baca entry ni...huhu..

    ReplyDelete
  6. moga memberi manfaat untuk kita semua dengan cerita ini

    ReplyDelete
  7. insyaAllah PCL..sm2 kita muhasabah diri :-)

    ReplyDelete
  8. eh3, blog PCL dah lain..hehe..sorry lama tak berkunjung..xda internet..hehe..

    ReplyDelete
  9. Gua doakan kebahagaian kita semua... Dunia dan akhirat :)

    www.broframestone.com

    ReplyDelete
  10. Setuju. Kita senyum. Org lain pon senyum. Klu kita sedih, cepat2 la cari ketenangan..

    irrayyan.com

    ReplyDelete
  11. Semoga kita semua bahagia dunia dan akhirat...

    ReplyDelete
  12. Salam Ramadhan PCL...
    Menyampaikan dan mengingati tidak perlu ditujukan kpd sesiapa... Semua orang memerlukannya kerana kita insan lemah dan sering terlupa, maka perlunya saling mengingati. Terima kasih... Semoga kita semua akan menjadi lebih baik dari semalam dan Ramadhan ini menjadi titik perubahan kearah menjadi umat Islam yang lebih beriman dan bertaqwa... amin.

    ReplyDelete
  13. salam. sy memang amalkan :) memang terasa kebahagiaan dan ketenangan disitu :)

    ReplyDelete
  14. perbaiki diri dan jagalah hubungan sesama kita :)

    ReplyDelete
  15. betoi3 tu PCL.. biaqla org buat jahat cemana pon, kita cuba lah bls baik.
    inshaAllah habuan dia nti indah. kan PCL :)


    Salam Ramadhan PCL

    ReplyDelete
  16. tuju ke kenen ni...? hehe

    ReplyDelete
  17. selalu amalkan kalau resah atau tengah marah atau geram.... release sikit pastu...hihi

    ReplyDelete
  18. Jadikan amalan.. in shaa Allah.. selamat menjalani ibadah puasa PCL

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.