Kasi sejuk beku boleh?

Tuesday, July 15, 2014 PCL 13 Comments

..hhahaa elok sangat la kan duit bonus raya masuk ini hari..memang dah ada yang menanti...kepanasan kami dalam kereta hitam tu..

Memang dah tiba masa kena masukkan gas...bukan tambah ye; masuk penuh terus sebab dah kosong dalamnya..

Risau jugak la kan takut ada kebocoran paip aircond tu...dah pakai lebih 6 tahun dan ini kali baru aircond buat hal..

Alhamdulillah dah selesai baru tadi...sejuk nyaman rasanya..

#ujian panas dunia..dah mengelabah semacam!


13 comments:

  1. Dah sejukk dah hehehe ..Lya penah kena jugak dulu mak oiii pans tahap gaban masa tu Akif kecik lagi berpeluh2 jugak .. tgh pulak tu kena ..Panas jgn cakap la ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la kan ; muhasabah dgn panas dunia kita ...manusia sering mengeluh dan sering hilang pertimbangan ketika panas..

      Delete
  2. he..he.. rezekiduit bonus.. mlaburkan buat econ :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sikit je tp alhamdulillah dpt jgk rezeki bonus..baiki utk keselesaan jugak.

      Delete
  3. isi gas berapa? PCL taw tak kalau nk servis ekon seme skli berapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isi gas full tank rm60..sbb dah kosong habis..kalu servis mau tambah caj servis la..tak pasti pulak tu..

      Delete
  4. Assalamualaikum PCL...betul tu dah la skg ni musim panas kalau x ada air cond mmg bahang la rasanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye la mama..panas membahang nak tak nak kena ada aircond jgk.

      Delete
  5. gas ni sepatutnya bila perlu ditambah PCL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jenis yg sayang kereta..2@3tahun mesti kena htr servis aircond...biasanya org selalu start.dan on aircond ..selagi sejuk tak perlu ambil kisah....tp no.semua bergantung kpd poket jugak..haha tp servis x mahal pon cuma tambah gas bila kurang banyak..

      Delete
  6. bila dah kurang kenalah tambah kan..xpe, untuk keselesaan jugak :)

    ReplyDelete
  7. aircond kereta saya kalo lama terjemur kereta bwh panas, lama... keta jln baru lh sejuk aircondnya... dh brp kl servis dh.... mcm tu gak la. p kedai cina. dia sowh tukar overall aircond tu. mau RM2000 tu Encik Nazlee... huhu

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.