Plating Food : Koew Teow Goreng

Tuesday, July 08, 2014 PCL 10 Comments

...gara gara Hanis tersangat suka makan masa berbuka at #BGR semalam.. Sekali lagi kami buatkan untuk hanis menu char koew teow kurang basah dan tanpa sayur....sebab dia sememangnya tak suka makan sayur banyak.

Sebelum plating ; kena sendukkan dulu keow teow goreng  yang tanpa sayur tu...dan siap .
Sebelum beberpa minit masuk waktu iftar ; mamaD masukkan tauge dan kucai..dan gaul sekali lagi sekejap saja atas dapur...bagi gaul serata. 

Awas jangan sampai sayur terlembik..kami memang suka kerangupan...serius tak ada umphh kalau tauge dah tak nampak kesegarannya..

Ini lah menu kegemaran sekeluarga selain Laksa Goreng menjadikannya satu menu kemestian  apabila tiba setiap kali bulan Ramadhan.


menu ketika berbuka puasa ramdhan hari ke 9
koew teow dihidang mesti berserta dengan hirisan cili padi dan daun bawang..

10 comments:

  1. makan dengan cili padi jeruk pun layan ni PCL...

    ReplyDelete
  2. Adoi....pedas lah nie uncle...tskmlah boleh jamu cik akak makan kalau cam nie...hihi...

    ReplyDelete
  3. owh , kami x buat lagi menu nih ...

    ReplyDelete
  4. Tips yang bagus bro... pasni leh suruh cheq eem wat camtu.. kasi kekal rangup sayur tuuu...ekekeke.. :D

    ReplyDelete
  5. salam. terliur pulak tengok pepgi ni ahhahahha :D have a nice day pcl :)

    ReplyDelete
  6. waaa sedap nya PCL..MJ sgt suka juga kuew teow ni..laksa goreng pun sedapppp oooo :))

    ReplyDelete
  7. sedapnya..tergoda pepagi ni..sabar sabar..sedap bila taugeh tu rangup kan :) rugilah hanis tak makan sayur :p

    ReplyDelete
  8. Haih...ni yg bt nak grg kuetiau gak utk berbuka!

    ReplyDelete
  9. sy prefer yg basah... lg syok ;-)

    ReplyDelete
  10. yess taugeh dlm kuew teow segar2 bru sedap..ngeee~

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.