Nak ubah takut mati...

Friday, August 08, 2014 Nazlee Ismail 11 Comments

Ada sebatang pokok betik...tetiba hidup subur di tepi ....depan rumah aku ni..

tetiba tu maksudnya aku tak sedar pokok tu membesar...tak jaga pun , yang di jaga adalah pokok kat belakang ...disiram selalu tapi tak sesihat pokok betik ini tumbuhnya.

Dah banyak orang tegur...

Nak diubah pindahkan takut mati pulak pokok tu.
Bila dibiarkan nanti takut masalah lain pulak yang mungkin berlaku... akarnya boleh pecahkan longkong ..mungkin.

Ke nak aku biarkan saja dia hidup dan berbuah..

#nampak benar kemalasan tuan rumah..yer itu hari bagi alasan bulan puasa..tp ni dah lepas raya pon..
..hurmm.



11 comments:

  1. kalau JM lah..biar tunggu ia berbuah dulu..kalau pokok tu still renek or kecik boleh lah di uah...kalau dah matang tu risiko jugk..'meninggal' dia nanti :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasal dok tunggu nanti sat..sampai la udah lepas raya, memang bukan renek lg dah...

      Delete
  2. Kalau tak menganggu, jangan ubah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam tak ganggu...tp mata org tgk tak tau la plk..

      Delete
  3. biarkan....kalau tak ganggu jangan ubah..takut mati...pernah berlaku kepada saya....patutnya tak ubah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye..mgkn x ubah...takut terbantut plk nanti.. t.kasih abe din.

      Delete
  4. pokok2 ni bila dah matang, depa sensitif banyak PCL....huihuihui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emmm tu la kan, x perlu ubah ke tmpt lain.

      Delete
  5. Hehe..bio la kat situ PCL..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yo lah..nt blh tetamu makan buah betik kalau kebetulan ada rezeki.

      Delete
  6. Kalau ubah kan mati lak pokok tu sbb dah besar ..huhuhu

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.