Biasanya anak lebih dengar dan gerun dengan arahan oleh orang luar

Tuesday, September 09, 2014 PCL 7 Comments


Kerisauan dan sukarnya mengawal anak daripada terus suka berjaga malam dan suka menonton rancangan siri televisyen kegemaran, sesekali menguji kesabaran seorang ayah.

Walau belum pernah menengking anak sesuka hati, namun aku takut ia akan berlaku suatu hari nanti.

Pagi tadi, telefon pejabat sekolah Hanis bertanyakan tentang kemasukan asrama untuk tingkatan 2 tahun depan. Aku / pelajar diminta ambil borang di sekolah.

Pagi tadi juga terus pesan dengan Hanis suruh ambil borang dengan penyelia asrama.
"... mama, adik masuk asrama lepas cuti penggal nanti kan"
Nampak Hanis tu macam suka....tapi kenapa jeling semacam jer...takut la.

Nurhanis Umairah

Harap dapatlah Hanis ditempatkan di asrama SMKTD nanti.

Esok aku mula kursus 3 hari kat PD, malam-malam tak ada la oder tapaw roti canai untuk Hanis yang selalu kelaparan waktu malam.

~ Biasanya anak lebih dengar dan gerun dengan arahan oleh orang luar terutama guru dari ibu bapanya.




7 comments:

  1. biasala tu anak2..org luar gerun sikit..ngan mak pak..boleh manja2

    Ostematrix Vs Susu

    ReplyDelete
  2. Abg PCL kena hati hati .. sbb kalau duduk asrama ni sebenarnya galakkan utk pengaruh rakan sebaya. **pengalaman sendiri

    ReplyDelete
  3. Betul..bukan anak2 je.. kita yg dewasa pun lebih pcaya cakap org luar daripada yang kita rapat. Hehe

    ReplyDelete
  4. Hamboii menjeling.. ekekeke.. apapun ena doakan semoga hanis dapat masuk asrama.. Amin..

    ReplyDelete
  5. Ayu duk asrama 5 tahun. Alhamdulillah.. Tiada masalah. Terddik dengan solat jemaah, quran dan mcm2 aktiviti baik. Baik pilih kawannya, baiklah hala tujunya..

    ReplyDelete
  6. dulu nad pun gerun bila pertama kali masuk hostel..hehe..lagi dok jauh dri keluarga..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.