Harga Ikan Darat Segar di Banting.

Sunday, September 28, 2014 PCL 4 Comments


Ramai yang nak dapatkan bekalan ikan darat segar tapi susah nak jumpa di pasar pasar biasa.

Ramai juga ada orang yang tak pandai makan ikan darat, ikut selera tekak masing-masing tapi sebenarnya rasa ikan darat memang sedap kalau kena cara memasaknya.

Harga terkini hari ini di Pasar Tani / Pasar Kemboja Banting. Harga tidak tetap setiap minggu kerana mengikut permintaan dan bekalan semasa.

Ikan darat : Sepat, tilapia, lampam.


Ikan Sepat @Rm10/kg
Ikan Keli @Rm6/kg
Ikan Lampam @Rm5/kg
Ikan Tilapia hitam @Rm5/kg
Ikan Haruan @Rm20/kg

Semuanya ikan-ikan segar hasil tangkapan peniaga atau pembekalnya, bukan ikan bela @sangkar.

Aku beli sepat setengah kilo untuk buat masak pedas tengahari nanti. Beli tadi dan mintak tolong siang sekali..memudahkan kerja mamaD untuk masak.

Bereh.





Kelab Blogger Ben Ashaari



4 comments:

  1. Errr...kita mmg tak reti nk mkn ikan darat!! Huhu..

    ReplyDelete
  2. Di Pasar Besar Alor Setar cuma ikan keli senang diperolehi. Ikan-ikan lain payah diperolehi. Harga ikan keli di sini sama seperti di Banting RM6 sekilo...

    ReplyDelete
  3. murah2 jugak la bagi sha... lampam... keli... ya Allah... sini takde la harga cenggitu...

    ReplyDelete
  4. pakwan suka memancing dan selalu dapat tilapia... tapikan.. dulukan hihi KM tak suka tau ikan darat ni.. tp bila pakwan bawak balik rumah dan cara cuci dan masaknya ok, terus KM jadi suka ikan darat... sampai sekarang kalau dpt ikan tilapia, KM goreng dan ratah gitu je...

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.