Zulaikha zulaikha zulaikha

Friday, September 19, 2014 PCL 12 Comments


Budak sekarang ni kan, kecik lagi dah pandai melawa .. ikut sapa? Orang yang dekat dan rapat dengan dia lah..kan.

Aku suka perhatikan gelagat budak² kecik sebab aku memang suka budak. Ini anak asuhan mamaD, lama tak cerita pasal Zulaikha.

Laikha ni dah jadi 'ketua murid' dalam rumah kami. Dia selalu bahasakan diri dia 'kakak'. Budak betah bercakap ..susah nak simpan rahsia ; maksudnya budak yang jujur sangat.

Bila dia jujur dan cepat tangkap, sampai orang lain nak cakap perkara rahsia pun kena pandang-pandang hurmm.

Bab nak melawa, Laikha tiru dari kakak hanis, kakak nina dan mungkin dari mamaD sendiri sebab bila tanyakan pada dia cepat je jawab "laikha ikut mama nana"





Hai..saya zulaikha.

"Cakap siang pandang-pandang" ; budak dalam proses pembelajaran, ghairah dan teruja untuk memahami situasi dan keadaan sekeliling.

Ibu bapa atau penjaga kena faham tu..


Kelab Blogger Ben Ashaari



12 comments:

  1. Hahaha... Mcm2 budak2 la ni.. Kita sebagai org dewasa hanya mampu memberikan tunjuk ajar dan teladan yang baik dan berdoa agar menjadi insan yang soleh.


    Amin

    ReplyDelete
  2. amboi...bukan main lagi bersolek kan..hehe

    ReplyDelete
  3. lawanya dia.. comel.. rambut tu mahal tu..

    ReplyDelete
  4. Nama macam nama anak KM zulaikha... memang kuat melawa kot pcl.. sbb anak KM pun macam tu..

    ReplyDelete
  5. Assalammualaikum...PCL,

    wahh.. nak melawa ... comel aje...

    mselim3

    ReplyDelete
  6. cantik dak Zulaikha ni.. ;)
    rambut dia yang curly panjang tu lawa.. ;)

    ReplyDelete
  7. bakal ramai peminat ni nanti.... hehe

    ReplyDelete
  8. bakal ramai peminat ni nanti.... hehe

    ReplyDelete
  9. BUDAK2 SEKARANG LEBIH PANDAI SEGALANYA...
    OTAK GELIGA...

    http://jmbelog.blogspot.com/2014/01/live-chat-radio-tv.html

    ReplyDelete
  10. amboi.. kemain budak kecik ni.. huhu

    ReplyDelete
  11. amboii..gaya bersolek dh ade tu..hihi

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.