Berkorban Apa Saja ..

Saturday, October 04, 2014 PCL 5 Comments


Dilema balik kampung beraya, hurm..dulu cuma tengok dalam drama tv aje.. sekali dah kahwin memang kena batang hidung.

Ayah mertua tanya balik bila?
Mak sendiri di kampung pon tanya soalan yang sama.

Pening nak jawab.

Penyelesaiannya...sampai petang Sabtu masih lagi di perantauan, ..sedapkan hati sendiri ; "alah..raya haji je pon, tak la sedih sangat".

Bila semua ada whatsaap ;

Ayah mertua hantar pesanan lagu P.Ramli "Berkorban Apa Saja"

Mak di kampung menyepi, adik kata mak nak buat kek sama-sama beramai.

Inilah dia kisah dilema pasangan anak manja keluarga. Sudah dikahwinkan dan berhak membuat pilihan namun tetap dihantui bayangan ibu ayah.

Kena ada sifat toleransi ; kena fahami dan jangan sampai ada pihak yang berkecil hati.

# kisah keluarga terdekat aku.

SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA



Kelab Blogger Ben Ashaari



5 comments:

  1. usah bersedih ya..jika nak jumpa ayah dan ibu ..mesti tertunai niat yang baik

    ReplyDelete
  2. saya pun masih takde plan nk blk kg la.in law dkt sini jer.memg xde mslh blk kg sy tiap kali raya.sy pn x pernah minta raya kt memana tp asben yg decide.

    ReplyDelete
  3. Tulahh...klu semua sekampung@setaman kan senang...jalanraya dah lah sesak memanjang..kann

    ReplyDelete
  4. Selamat hari raya Aidil Adha...memang serba salah jadinya...bagi kami, kami buat aturan...tahun ni raya puasa belah suami, raya haji ni belah saya...tahun depan tukar pulak...cuma kes2 khas, bawak berbincang & toleransi...klo ckp baik2, insya Allah, semua faham...^_^

    ReplyDelete
  5. haa..

    kan senang aku nak komen nih.

    haha..

    apapun. Selamat hari raya.

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.