Carik-carik bulu ayam itu aku faham !

Wednesday, October 29, 2014 Nazlee Ismail 13 Comments



Hanis & Nina


alhamdulillah depa dua beradik nih tak pernah bergaduh, mungkin sebab 2 minggu sekali baru jumpa..rasa ada rindu-rindu gitu haha. mungkin juga depa nih sama jeneh senang masuk kepala bila nak sembang apa..

aku tak tau pulak situasi kalau ada anak leaki dan perempuan agak sebaya usia, mungkin kadang boleh jadi kawan atau sebaliknya.

anda ada pengalaman bergaduh adik beradik kandung??

"carik-carik bulu ayam itu aku faham" ..tapi , sebagai ibu bapa camana nak hadap semua tu *(macam anjing dengan kucing) ?

#cuba selami keluarga yang hingar bingar

13 comments:

  1. alahai kita adik beradik gaduh2 gitu je...
    sama gak lah dgn ank2 semua gegirl...depa pun gaduh main2 je.

    ReplyDelete
  2. hahahaha....saya adik beradik 8 orang, 6 lelaki dan dua perempuan.
    Perempuan cuma kakak, dan adik yang bongsu, so kitorg yg lelaki ni memang mcm2 perangai.... gaduh tu biasa sangat...gaduh2 manja sebab jarak sy dgn abg2 semua jauh2...
    biasalah...dulu apa abg buat, abg pakai, abg pergi mana semua nak ikut.. xpadan dengan umur...selalulah bertekak je.. main apa2 game, semua buli... hehehehe..dah la adik diorg ni kuat melawan, menjawab... lempang2 tumbuk2 tu biasa je.. nak hentikan? haa....mak masuk dapur amik batu lesung..acah2 nak ketuk kepala sorang2... hahahaha! takpun abah buat2 buka tali pinggang dia.....lari semuaaaa... hehehe! sesekali hinggap juga rotan dua tiga baris...tapi dah besar2 ni semua jadi rapat gila...dan ada benda nak cerita kalau berkumpul ramai2..ada cerita nak share dgn anak2 buah dan bakal anak2.. hehehe!

    ReplyDelete
  3. adik beradik ramai macam saya memang selalu sangat dah gaduh 'carik-carik bulu ayam' nih. Tapi bila dah besaq semua, berkahwin dan ada anak dah rindu plak nak gaduh :)

    ReplyDelete
  4. haha teringat sy masa kecik2 dulu.sy ad adik lelaki..ktorg ni memang blh kata tetiap hari bergaduh..siap sepak terajang tu makanan rutin.hahaha

    ReplyDelete
  5. Pengalaman tiap tiap hari haha..... anak dara kat rumah ni selalu bertekak...mak tak mo campuq sebab takut kena tuduh berat sebelah...so biaq depa settle sendiri....
    Betul ...elok sangatlah sorang duk asrama....biar tak bergaduh sebab jarang jumpakan...Umur bape anak awak tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakak 17, adik 13 ..kalau ikut saiz badan dah nak sama besaq tu..

      Delete
  6. Saya abang sulung dlm keluarga. Abang tak boleh bergaduh, selalu jadi pendamai sejak kecil bila adik2 bergaduh... Anak2 saya 5 lelaki 1 perempuan, yg lelaki masa kecik2 selalu bergaduh, pernah sampai darah-darah. Sekarang semua dah besar, masing2 buat hal sendiri, tak ada masa nak gaduh...

    ReplyDelete
  7. Errr selalu jugak kot gaduh... dulu laaa.... tak syiok langsung gaduh adik beradik...

    ReplyDelete
  8. pernah gaduh tap tak lama pun sekejap je,hihihi, masa kocik kocik dulu.

    ReplyDelete
  9. Saya kecik2 adalah bergaduh dengan abang.. Sekarang semua dah besau panjang, takdelah gaduh lagi.. Anak kecil saya yang berdua tu pun gaduh2 jugak..

    ReplyDelete
  10. Biasa la kalau adik beradik selalu tak sebulu..asyik mencarik antara satu sama lain..

    ReplyDelete
  11. Biasalah adik beradik gaduh2 manja...lps tu ok

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.