Mengapa harus resah?

Friday, October 10, 2014 PCL 12 Comments


Jika ada orang yang meyakiti kita maka ingatlah akan qada' Allah, keutamaan memberi keampunan, pahala menjalaninya dengan tabah dan ganjaran bersabar.

Orang tersebut bertindak sebagai pihak yang menzalimi dan kita sebagai pihak yang dizalimi.

Qada' Allah pasti berlaku, ajal pasti tiba dan rezeki telah ditentukan. Mengapa harus bersedih?

Sakit, kemiskinan dan segala bentuk musibah itu memiliki ganjarannya masing masing. Mengapa harus resah?

Kita kena Redha dalam mencari RahmatNya.

Salam jumaat.


Sila berkunjung ke laman web rasmi ;
Kelab Blogger Ben Ashaari

12 comments:

  1. ujian dan peringatan tq pcl

    ReplyDelete
  2. betul.. semua ni Allah dah tentukan.. kena redha dan sabar...

    ReplyDelete
  3. eh, cam lebih kurang pula dengan entry saya hari ni
    apapun ALLAH mengetahui apa yang terbaik buat kita kan =)

    ReplyDelete
  4. Salam Jumaat..apepun terjadi kita kena redha dengan ketentuan Allah

    ReplyDelete
  5. sangat² setuju...walaupun adakalanya kita di hukum tanpa di adili namun reda sajalah...Allah kan ada..

    ReplyDelete
  6. kena redha dalam mencari rahmat Allah ..Nice sharing PcL

    ReplyDelete
  7. sha resah bila tak tenteram je... bab rezeki ni alhamdulillah, tak kerja pun ada lah sesen dua yang mampu menampung hidup kami suami isteri...

    percaya dengan qada & qadar, apa yang ada ni cuma pinjaman yang tak kekal pun :)

    ReplyDelete
  8. betul tu PCL .. Situasi ape pun Allah tetap ada .. kita tak berseorangan :D

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.