Walahh..sedapnya Kerabu Tauge Kerang !

Monday, October 06, 2014 PCL 6 Comments


Kelmarin buat cahr koey teow, menjamu jiran sebelah yang datang beraya. Alhamdulillah selesai sudah.

Banyak tauge dan kerang terlebih, sengaja beli lebih sikit sebab kami suami isteri memang suka tauge segar.

MamaD buatkan kerabu..hurm, nampak memang mengancam nafsu makan aku hari ni.

Kerabu tauge kerang, resipi secara ringkas ;

  1. Tauge segar dicuci bersih
  2. Kerang rebus, isi kalau besar lagi bagus
  3. Kerisik
  4. Hirisan bawang besar
  5. Belacan + cili kisar
  6. Garam gula secukup rasa
Gaulkan kesemua bahan tersebut. Aku tak suka bunga kantan, limau dan serai, jadi tak dimasukkan la dalam ramuan ni., simple je ni .


Kerabu tauge kerang
Walahh..sedapnya !


Kelab Blogger Ben Ashaari



6 comments:

  1. dkna tak mkn togeh huhuu

    ReplyDelete
  2. emm, sedap kalau tauge yg still keras n fresh..pelik knapa ada yg xmkn taugeh..hehe..

    ReplyDelete
  3. Taugeh memang 'febret'..terbaik..")

    ReplyDelete
  4. saya mmg suka mkn taugeh mentah . rasanya lbh manis berbanding kalau di masak . selalunya saya buat ulam jer ...

    ReplyDelete
  5. Tak makan taugeh, tapi kerang memang feveret..

    ReplyDelete
  6. bestnya taugeh... suka kunyah2 cenggitu... lagi satu sha suka taugeh yang besar2 dibuat dengan kacang soya tu... sedapnya.... mashaAllah....

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.