Air Asam Parit Buntar menambat selara ku..

Saturday, November 08, 2014 Nazlee Ismail 10 Comments


tak masuk dapur tak terasa laparnya, bila dah kat dapur lagi terasa sangat lapar.. dearoma masakan sedap, ada satu ni buat aku teringat kampung halaman.

Orang Parit Buntar kalau tak biasa makan memang dia bukan asal sana..nak tau apa ?

Ayaq Asam Parit Buntaq ! buat makan dengan daging masak merah, daging kurma umphh memang sedap weh..

Bapa (abah) pcl tukang masak kenduri kalau ada yang buat kenduri kahwin secara gotong royong memang kawasan/kariah dia memang  selalu jadi 'kepala'..

hari ni ada lah menu tu di rumah pcl, mamaD memang dah tau buat air asam parit buntar..lain dari air asam biasa.




alhamdulililah..dah selesai makan kami tiga beranak tadi..kesian akak nina di asrama dia..makan apa lah agaknya..

korang dah makan ke belum?


~air asam ni 
 cicah.cicahuntuk daging masak memang best, tapi hari ni makan dengan sambal ikan jaket jer...pun sedap !!


10 comments:

  1. mak kita selalu masak macam ni.. sedap...
    Mama Niza

    ReplyDelete
  2. ya Allah. walaupun baru lepas makan nasik, tapi nengok gambaq ni terliuqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq T_T

    ReplyDelete
  3. pun sedappppp

    mcnmna rupa ikn jaket tu... cer hbk mai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikan jaket nama lainnya ialah ikan cencaru belah belakang..

      Delete
  4. Teringat ayaq asam masa raya korban ritu ni. Cicah daging. Fuhhh sedap tak hengat. Makan banyak sampai naik 3kg..hehe dapnya...nak kena g jalan2 umah mamaD ni..

    ReplyDelete
  5. Pergh nmpk umpphh..leh klh chemat ni..hehe

    ReplyDelete
  6. Ayaq asam ni cicah dengan daging bakaq lagi sedap, kena pulak daging tu tengah hangat-hangat, pak mentua lalu depan pon tak nampak...hahahaha..

    ReplyDelete
  7. Wahhh parit buntar, kampung halaman ku, hihi

    ReplyDelete
  8. wahh nice share :)

    Google adsense tidak diterima? Adversal adalah peganti terbaik
    https://www.adversal.com/publisher/rindex?t=0&c=75fb85412ecc9c9f7ffaea255d37156d

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.