"awai tak kalut"

Tuesday, November 18, 2014 Nazlee Ismail 3 Comments


gambar hiasan :) ..follow  
dah habis waktu kerja baru boleh nak bersantai santai, jam 5 lebih baru nak keluar ofis kira ni awal jugak , selalu pcl pukul 6 baru nak balik...

Antara keluarga dan kerjaya, mana lebih utama?

Antara semuanya mana nak di dahulukan selain menunaikan kewajiban kepada Tuhan?

setiap dari kita ada jawapannya.
ada di antara kita , setelah hilang segalanya baru nak ingat Allah, baru nak ingat keluarga dan baru sedar bertapa resahnya kehidupan tanpa petunjuk redhaNya.

entri ni sengaja pcl tulis untuk mengigatkan diri sendiri apabila kita sering berada dalam kekalutan, apa yang berada dalam ingatan dan fikiran?

pcl suka akan kata kata yang sering digunakan dalam rakan grup whatsaap sekolah kami..

.. "awai tak kalut" (kalau awal tak akan kalut/kalangkabut).

p/s : kena ada perancangan awal, terutama dalam mencorak kehidupan.


3 comments:

  1. Kerja biar berpada... Hehe... Perlu utamakan yg mana patut ddahulukan..

    ReplyDelete
  2. Betoi tu..awai tak kalut. Tapi ramai juga yang suka buat last minit, katanya itu lebih challenging kononnya....

    ReplyDelete
  3. awai tak kalut..semat gak tagline nih. siap cepat, cepat bleh rilek :)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.