Dah lama tak berkawad, berterabur langkah ?

Monday, November 10, 2014 Nazlee Ismail 7 Comments



alahaiii lenguhnya kaki kaki aku..
tadi petang buat kerahan tenaga untuk badan yang dah lama tak turun senaman.

sambungan sesi petang kurus Pasukan Keselamatan Kebakaran
di mana kami diarahkan membuat latihan kawad kaki dan latihan asas peralatan bomba.

cuaca pulak cantik sangat hari ni, panas membahang. Dua jam di atas jalan tar dah rasa nak pitam berjemur, belajar cara bimbit, kendong dan pikul paip bomba tu..huh terasa hazabnya depa buat kerja demi untuk memadamkan api kebakaran.

dulu aku pernah juga bercita² jadi bomba tapi sekadar untuk nak sarung pakaian seragam celoreng depa tu jer..



pasal kawad berterabur tu malas nak tunjuk gambar..ada yang serupa robot berjalan..haha lawak lah .




7 comments:

  1. Zaman sekolah dulu memang ngelat malas masuh kawad! Takut kulit terbakar..hehe

    ReplyDelete
  2. hahaha...best pe kawad..hehe

    ReplyDelete
  3. hahahhaa
    bercita2 jadi bomba untuk pakai seragam tu ye PCL...??
    alaaa baru nak tengok gambar kawad....

    ReplyDelete
  4. lama jugak tak berkawad..last rasanya masa zaman lepas sekolah jadi fasi pengakap daerah hulu langat..dah kawin trus terkubur..huhuhu...rinduu pulak..

    ReplyDelete
  5. Saya kalau berkawad, insya-Allah masih steady.. :)

    ReplyDelete
  6. kalau dah lama tak berkawad memang berterabur lah bila masa nak mula tu..hihi

    ReplyDelete
  7. kena selalu training ni, baru cantik je berkawad tu nanti ;)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.