Dengar keluhan ahli bomba ?

Monday, November 10, 2014 PCL 4 Comments



hurm..bosan kat pejabat dengan rutin kerja , aku join kursus Pasukan Keselamatan Kebakaran selama 4 hari di sini. best jugak..

dalam sesi pengenalan bomba, pegawai yang memberi ceramah ada menyebut berkenaan elaun kritikal..kesian katanya anggota bomba malaysia masih lagi tak dapat, maksudnya permohonan ada tapi masih dalam perhatian..

persoalannya kenapa? kalau anggota seragam lain dah lama dapat contoh yang paling sedih ialah "elaun asap".

"..kita yang sentisa berdepan dengan asap tebal, tak dapat pong elaun tu" kata penguasa yang berasal dari negeri pantai timur.

itu lah kan, kekadang orang awam tak tahu jika tak dapat info..cuma ramai yang kata itu dan ini..

ada orang keliru kenapa pasukan bomba bila memadam api kebakaran, contohnya rumah sederet.. anggota akan memadam rumah yang tidak terbakar di sebelah?

dengar keluhan bomba la pulak..
best jugak.. tak semua kita tahu sesuatu di luar bidang tugas kita.



4 comments:

  1. Saya pun nak elaun kritikal jugak lah.. Hehehe

    ReplyDelete
  2. Oh.. kakak ni lagilah tak tahu bab elaun2 kakitangan awam sebab kakak kerja swasta..

    ReplyDelete
  3. tugas bomba mmg berat...
    hanya Allah Swt yg dpt membalasnya...

    ReplyDelete
  4. apa2 kes rumit, bomba jugak yang orang cari...
    memang berat jugak kan bomba ni...

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.