Teknik Darling Carry ?

Tuesday, November 11, 2014 Nazlee Ismail 3 Comments



..pagi kursus agak bosan walau sesekali ada joke namun tetap lemau juga rasa ..tu pasal ada selfie muka berjambang entri pagi tadi..hahaa.

sesi petang kembali semangat dengan latihan kawad pili bomba, letih bak hang !! , sakit pingang sebab kena lari menangggung paip berpuluh meter jauhnya, lepas tu kena angkat orang selamatkan yang konon cedera..huh bab ni  buat demo dalam kelas jer selepas sesi kawad di padang.

Satu teknik menyelamat mangsa, "Darling Carry" adalah  teknik angkatan yang mungkin ramai pasangan suami isteri pernah lakukan...menariknya teknik ini adalah sangat sesuai dan selalu dilakukan oleh  anggota bomba dan penyelamat. Ada lagi beberapa teknik..tapi yang aku sangat ingat yang tu jer..haha.




balik rumah kena praktis "darling carry" kat mamaD pulak..



3 comments:

  1. sha tak merasa darling carry ni sebab hasben OKU... hahaha... tapi dah puas kena "darling carry" dengan abah sha dulu, waktu sha kronik :)

    ReplyDelete
  2. Hmmm... unik nama dukungan ni.. Kena cari sorang darling la nk berDarling Carry ni.. Kihkih

    ReplyDelete
  3. Just carry, dont make love.. Hehehe

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.