Remaja yang hidup dilamun cinta di ketika itu .

Wednesday, December 31, 2014 PCL 10 Comments

Selain 'monyet' yang bergayut di dahan-dahan pokok ada juga istilah 'bergayut' ini digunakan untuk mereka yang suka bersembang di pondok telefon awam dalam tempoh yang sangat lama dalam suatu masa..
Jangan salah faham !..remaja yang hidup dilamun cinta di ketika itu memang sudah biasa...tak marah sikit pon dengan ejekan 'bergayut' itu sebab sudah menjadi kebiasaan..
cuma orang-orang lain yang lebih dewasa...dan tak bercinta sahaja tak memahami tuntutan semasa. 
Mengimbau kembali  kejadian sekitar tahun awal 90'an ...(henfon canggih belum kenal lagi masa tu/ kalau ada pon tak mampu milik..)

10 comments:

  1. tak ada lagi masa tu. heheh :)

    ReplyDelete
  2. Walla...menggamit memori betul ni....

    ReplyDelete
  3. Aku tahu bagaimana suasana zaman tu. Kalau yg ada skill, seringkali buat panggilan percuma guna telefon Telekom yg bewarna chrome tu dengan cucuk jarum di tempat pendail.. Hee.. hanya org yg pernah buat je tau cara nak buat panggilan free...

    ReplyDelete
  4. Saya sempat melalui zaman tu...tiap2 mlm bergayut...huhu
    Selamat tahun baru PCL

    ReplyDelete
  5. tak biasa bergayut2 ni...tapi pernah la buat kejap. masa pakai public phone yg pakai payphone kad tu....
    siap buat koleksi kadfon kot....unik...

    ReplyDelete
  6. zaman cinta monyet yang indah...
    punya laa lama bergayut sampai bil tepon naik.. hihi

    ReplyDelete
  7. wahh ! teingat zaman duduk hostel dulu. mihmihmih... Selamat tahun baru PCL

    ReplyDelete
  8. hahhaa.. menggamit memori suatu ketika dulu :))

    ReplyDelete
  9. Hehe.. Sekali terkenang zaman nan lalu..

    ReplyDelete
  10. ayat ni famous masa zaman dulu. Bila telefon semua dah canggih dah lupa kan ayat 2.

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.