Review masakan isteri ; Nasi Ayam Mama'D

Thursday, December 04, 2014 Nazlee Ismail 6 Comments


Trend sekarang ambil foto makanan dari pandangan atas, pasti ada yang panjat berdiri atas kerusi untuk dapatkan capture yang menarik..

Review masakan isteri kali ni..ni menu makan tengahari kami tadi, mamaD masak lebih dari biasa sebab rumah kami ada tetamu.

emak mertua dan anak saudara bercuti di sini ikut kami masa balik dari Kedah itu hari.


menu Nasi Ayam mamaD nama diberi, set lengkap nasi ayam "chiken wings" memang menjadi kesukaan dan masakan favourite mamaD untuk kami sekeluarga.

Resipi asli turun temurun dari keluarga emak mertua pcl. Cerita pasal rasa makanan memang emak juara sebab dia suka explore masakan pelbagai citarasa dalam dan luar negeri.

selalunya bila emak sendiri yang makan masakan anaknya mesti ada komplen , kalau tak banyak sikit pasti ada komplennya. Tapi untuk kali ni terbaik dari mamaD.
°ayam diperap dan goreng sempurna kasih
°kuah cili, kicap memikat rasa sayang
°sup pati ayam enak rasa cinta
°sayur tauge rangup mesra bijan


Kalau pcl dan anak-anak memang lah selalu sangat puji.. ikhlas.

6 comments:

  1. wahh sedapnya..dapat makan lagi sedap :)

    ReplyDelete
  2. Sedapnya...dah le tengah lapar ni...

    ReplyDelete
  3. erkk.. sedapnyaa.. terliur :D

    ReplyDelete
  4. meleleh weh tgk chicken wings tu ...

    ReplyDelete
  5. ORANG RUMAH SAYA PON KALAU BUAT NASI AYAM, SEDAAPP.. :)

    ReplyDelete
  6. sangkut kamera dkt atas...hehe

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.