Pelawaan Keluarga, Diet dan Sensitiviti ..

Sunday, February 08, 2015 PCL 9 Comments


Dari petang tadi keluar rumah sampai la ke entri diterbitkan kami masih lagi di Bukit Subang, Shah Alam.



Hari minggu, hari bersama keluarga rapatkan ukhuwah kekeluargaan..maka kami memenuhi jemputan makan-makan kat sini. MamaD kata hari melanggar pantang..apa tidaknya ada makan sedap dihidang depan mata. Aku bisik kata biarlah sekali sekala bukan hari-hari pon, esok dari Isnin sampai Jumaat 'pantanglah' semahunya.

Alhamdulillah, sudah makan nasi ayam masak merah dan bermacam lagi. Ada lagi lepas tu..ni ha sekarang tengah tunggu maktam buat BBQ daging pulak. tadi tu kat rumah makcik..

Angah yan (blogger Knor) kata mamaD nampak kurus sikit..hurm suka lah mamaD tindakan dia beratkins nampak hasilnya.

Nafsu makan boleh kawal kalau ada semangat yang tinggi tapi kalah dengan memenuhi pelawaan keluarga..

Takpa aku cakap kat mamaD, bukan selalu... "makan-makan..jangan malu-malu..." hihi Itulah nasihat dari penasihat yang sangat memahami dan menjaga sensitiviti..

ginilah..jangan ikutkan sangat peraturan yang kita buat sendiri, hati orang sekeliling terutama keluarga sendiri kena jaga..okay.
.

9 comments:

  1. wahhh DA mamaD dah menunjukkan hasil. nani je tak berapa lagi. hahaha

    ReplyDelete
  2. Yezaaa.... Esk start balik DA...

    ReplyDelete
  3. makan sikit takpe lagi kot, hehe.. semoga mamaD berjaya dengan diet atkins..

    ReplyDelete
  4. dah nama rezeki...makan je la..yedak? Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  5. wahhhh..mamaD geng dgn saya jugaklah ni, berDA..tapi kdg2 kelaut gak DA nya..huhuhu..
    btw, bukit subang tu dah dekat sgt ngan rumah kami, kg melayu subang..hehe

    ReplyDelete
  6. rugi tak makan...kan..
    agh rindu sungguh masakkan orang lain...asyik mkn lauk sendiri jer..jemu juga...nak mkn masakkan pcl plk..
    smlm tu pak tam ada juga menyumbang masakkan..terbaiklah air tgn kaum adam ni..

    ReplyDelete
  7. xpe.. bukan selalu.. oke la tu klau org lain dh nampak kita slim.. tu tandanye diet berkesan.. :D

    ReplyDelete
  8. Takpe la MamaD sesekali..btol kta pcl tu..hati org sekeliling nk kena jaga..Ambooii anak2 ngan abah diaorg sama naik wefie hehehe

    ReplyDelete
  9. diet atkin ke? wow..hehe klau nak diet x leh duduk rumh..mak msak sedap..haha

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.