Turun Naik Berat Badan

Tuesday, February 17, 2015 PCL 19 Comments


Rabu (esok) perancangan di saat akhir mamaD ambil keputusan nak balik (Sg.Petani)... teringin nak melawat pakcik yang sedang sakit..insyaAllah kalau tiada halangan sampailah kami ke destinasi.

Petang sikit nanti jemput nina kat asrama , esok pepagi berkereta kami sekeluarga dari sini..

"SP hangpa tunggu kami mai.."


 ...habis lah segala pantang DA mamaD nanti.

@masakan mak mentua
@masakan warung ayahanda
@mamak nasi kandar utara
@masakan saudara mara

hurmm semuanya dengan alasan "sekali sekali ja" .
dari turun 4 kg mungkinkah menaik kembali ke berat badan asal atau lebih lagi??

Turun Naik Berat Badan :

- senang turun senang naik, ok
- senang naik tak turun-turun, risau
- senang turun tak naik-naik makin kurus, cuak
- makan banyak tak naik-naik, seronok
- makan sikit naiknya melampau, gelabah


19 comments:

  1. nani pon biasanyaa tak mampu nak berdiet kalau dah balik kampung. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu nani..nafsu makan tu takleh nak sekat kalau dah balik kg kan kan kan

      Delete
  2. memang kena tabah dan disiplin untuk menurunkan berat badan dan mengekalkannya.. semoga mamaD berjaya..

    ReplyDelete
  3. balik sp? sp area mana tu..meh cerita sikit dekat cek..cek duk sp ni ha..hehe

    ReplyDelete
  4. Memang syurga makanan best adalah di kampung...x best dok bandar...balik kg best heheh

    ReplyDelete
  5. kalau ada depan mata, sekali sekala tak pa. kenyang perut, suka hati

    ReplyDelete
    Replies
    1. gendang gendut tali kecapi ye dakk bro wan..hahah.. :P

      Delete
    2. Hahaha siap nyanyi lagu tuuu

      Delete
  6. nak balik kedah jugak !!!

    ReplyDelete
  7. Assalam abang nazlee,
    hat tu nasik kanadaq hussain kaaaaaaaaaaaaaaa???
    tapau kari kambing kat kami he3 :)

    ReplyDelete
  8. xpe mamaD.. cuba yang terbaikk... chaiyok2..

    ReplyDelete
  9. Salam PCL, saya datang membalas kunjungan. Selamat berperjalanan. Have a safe journey. Happy makan-makan :)

    ReplyDelete
  10. Lajak mai jitra sekali hehehe...

    ReplyDelete
  11. hehe sesekali blik kedah tak dan nk diet... hihi.. mewah mknn kt kedah..

    ReplyDelete
  12. haha..alasan untuk bahagia..memang betul PCL, setiap kali balik kampung halaman, habis pantang larang jadi pantang 'jumpa' lak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la ngan Lya .Kak Ana..lau blk kg jer mmg semua nak makan hehe

      Delete
  13. Hehehe mmg la kalau bab berat badan ni bila tak jaga mg cepat naik...

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.