Begini caranya sarapan pagi PCL

Thursday, March 26, 2015 PCL 7 Comments


Sarapan pagi kami...bila teringat nak makan subway homemade mamaD sedia buatkan.. ala ala gitu lah mudah dan segera dihidang.

Sebelum anak-anak kecik datang ke Mama'D Skools, kami cuma berdua dan kadang tu bertiga di mama'D Cafe.

sarapan pagi

sarapan pagi

sarapan pagi

alhamdulillah..biginalah caranya..nikmati makan dengan pelahan-lahan kunyah, kunyah banyak kali baru telan..okay ! (kalau boleh ikut sunnah nabi)

dalam menu tu ada daging ayam, bawang, timun dan sedikit kuah pemanbah rasa...ni semua yang baki semalam punya :)), daun salad..tak susah nak cari daun salad yang sedap dimakan mentah, banyak jual di pasar..

Info : Daun Salad/Selada memiliki beberapa jenis, namun yang dikenal secara luas hanya 5 jenis saja. Jenis tersebut adalah butterhead (Boston), selada cina, crisphead (Iceberg), looseleaf, Romaine, dan Summer Crisp (Batavia).

Tak perlu pening kepala nak tau semua tu..kalau cakap dengan orang pasar..geleng kepala dorang, cakap je salad cina ...atau ambik dan bayar.

.

7 comments:

  1. Nyummmmm .... ringkas dan menyelerakan! :)

    ReplyDelete
  2. sentiasa ada idea nak buat sarapan laa mama D, haih. lapar lapar lapar

    ReplyDelete
  3. Terbaik la PCL.. Nurul suka juga macam ni.. ayamas spicy tu goreng, bungkuskan dengan pakcoy bubuh daun bawang sikit perah lime.. mavles!!

    ReplyDelete
  4. hamboi PCL. tu ja ka bfast nye?

    ReplyDelete
  5. Saya hanya boleh buat macam tu dueing weekends. Tapi kadang2 sukar nk cari salad segar

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah..:) mcm brkfast org diet je nih..appaun mmg best menu tu..i like..:)

    ReplyDelete
  7. sedapnya tengok =) nyum3

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.