Nak tinggi ?

Monday, March 16, 2015 PCL 11 Comments

Makanan peninggi diri ?

Hanis suka makan telur, ayam daging, pisang dengan jumlah yang banyak dan kerap..tak hairanlah pertumbuhan susuk badanya nampak cepat meninggi.

hanis


Usia hanis baru 14 tahun berbanding kakak Nina 17 tahun ternyata kelihatan sama tinggi dengan semua sekali dalam gambar sekeluarga di Gunung Jerai tempohari.

Genetik ?

Kalau nak kira mengikut genetik...memang keluarga kami tak tinggi sangat lebih kurang 160sm ke 170sm sahaja.

Nampak gaya tu macam hanis bakal meninggi lagi... adakah ini juga disebabkan faktor pemakanan? pasti..

Ini yang buat akak nina dia jeles..setiap kali balik asrama, gurau ejek mengejek dan sibuk ukur ketinggian memasing...hurm. (nak tinggi tak apa tapi jangan meninggi diri aka sombong dgn orang..tak bagus !!)

Budak perempuan selalunya tak tinggi mana setelah sampai dan melalui proses pembesaran hormon pada bahagian tertentu organ wanita mereka..lepas tu tak tinggi dahhh. Tak perlu nak gaduh dan kecoh-kecoh..kalau tinggi, tinggi lah.. tinggi kurus kering pon tak apa dik.. :)

Jadi..kalau korang rasa nak tinggi, makan la menu macam hanis makan hari-hari..abah dia pon katik dah ni...

.

11 comments:

  1. Hahaha. macam macam keletah hanis dengan nina ni.

    ReplyDelete
  2. Hehehe sama tinggi dah Nina ngan Hanis ...Alahai Hanis lagi tinggi dari Nina gamaknyananti...#exchangefeedgroup

    ReplyDelete
  3. Rupanya macam tu. Tp Sha dah tak boleh meninggi. Kalau tak, memang sungguhla ikut pemakanan hanis :)

    ReplyDelete
  4. Tips yg agak berguna :) :) :)

    ReplyDelete
  5. boleh bg tips kat Atin ni...

    ReplyDelete
  6. haha. tips kurus taknk ada suppliment ada x pcl?

    ReplyDelete
  7. Anis dh cukup tinggi dh.. Hihi

    ReplyDelete
  8. memang macam tu kut PCL, anak kak ana yang adik lagi tinggi dari kakak, kalau orang baru jumpa mesti keliru dengan depa berdua ni,adik sekarang sama tinggi ayahnya dah..:)

    ReplyDelete
  9. lepas ni kalah la abah dia, adik lagi tinggi !

    ReplyDelete
  10. perempuan hingga 16 tahun sajer ketinggiannya...lps tu tak tinggi2 dh...
    nampak kembar jer dua beradik tu...kan

    ReplyDelete
  11. Cik akak tinggi 154 je..haha,,kecik lah cik akak dari hanis nie..huhu..
    Katik ke uncle..haha

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.