Nasi Dagang Gulai Teloq ?

Thursday, March 19, 2015 PCL 8 Comments


Tak nak bazir punya pasal mamaD panaskan nasi dagang pemberian jiran sebelah dan kuah kari mamak semalam lebihan kari roti canai hanis.., semuanya masih elok dan boleh dimakan.

Nasi Dagang Gulai Teloq ?


mamaD Cafe

Lokasi : mamaD Cafe

Kata orang.. tak bagus makan makanan semalam; entah la..mak kat kampung pon tak kisah ...agaknya orang kampung memang dah biasa begini cara hidup mereka.

Teringat seorang kawan aku merangkap bos dalam jabatan, sekarang dia sedang menyambung pelajarannya di Universiti luar negara.. kisahnya dia memang suka makan semula makanan yang tak dihabiskan dari dalam peti sejuk. Contoh yang biasa aku nampak sendiri ialah.. nasi lemak bungkus makn sejuk sejuk..wahh kan memang tak semua orang boleh buat macam dia.

Kesimpulannya..siapa kata makan makanan semalam otak jadi lembab? aku pernah terdengar ada yang cakap macam tu..tapi hakikatnya kalau;

Nak jadi orang bijak..
Nak jadi orang genius..
Nak jadi sebaliknya...

semua itu bergantung kepada perancangan Allah SWT.





8 comments:

  1. sedapnya..terliuq dah ni...pebret gak nsi dagang ni.klu saya pulak,makanan semalam mesti dipanaskan dulu sebelum makan..

    ReplyDelete
  2. Kalau lauk tuh elok lagi..boleh simpan dlm peti sejuk..esok boleh panas kan..
    boleh je kot makan..jimat ckit...tiada pembaziran :)

    ReplyDelete
  3. sedapnya nasi dagang gulai teloq...

    ReplyDelete
  4. Assalam abang PCL,
    ooohoooiii gulai telor
    sodapnya lahaiiiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  5. kalau kat kelantan, macam-macam jenis pilihan lauk makan dengan nasi dagang nie... terliur pulak,

    ReplyDelete
  6. Pertama kali dengar makan makanan semalam itu tak baik. Saya juga selalu makan nasi semalam yang masih berbaki (nasi yg baru masak pulak beri kepada anak isteri), tapi saya jadi juga seperti manusia lain, hehehehe. Lagi pun nasi goreng kebanyakannya adalah hasil nasi semalam yang tak habis, sedap pun...

    ReplyDelete
  7. nasi dagang.... sedap tu...

    Nukilan Terkini di Owh!MananQayyim : Rindu Ombak

    ReplyDelete
  8. kalau kat kampung biasa jer makan masakan semalam.. tapi panaskan dulu sebelum makan.

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.