Aku gemar berdiam dari lebih berkata-kata..banyak bunyi banyak dosa!

Saturday, April 11, 2015 PCL 7 Comments


Menceritakan keburukan orang, jika benar sekalipun sifatnya adalah mengumpat. Jika tidak benar itu fitnah namanya.

Dua dua sifat adalah berdosa. Ramai yang rajin mengumpat dan mengata orang. Ada orang buat itu semua sebab dia jahil..dia rasa buat macamtu tak berdosa.

Ya, jahil bagi orang yang tak pernah mempelajari nya..ada? atau sudah jadi kebiasaannya. Sudah tahu perbuatan macamtu berdosa, tapi dia memang degil ..buat jugak!

Itu pasal rezeki susah nak masuk...kisahnya emm..cuba baiki diri. Bercakap yang baik baik saja atau diam dan bercakap bila diperlukan.

Hurmmm..


7 comments:

  1. Diam-diam ubi berisi... :)
    Lama dah tak jalan2. Hari ni nor jalan2 kejap... hihi

    ReplyDelete
  2. Ade lirik lagu, "when you have nothing, say nothing at all". :)

    ReplyDelete
  3. Semoga kita dipelihara daripada perbuatan yang boleh menolak rezeki Allah. InsyaAllah....

    ReplyDelete
  4. Fikir baik baik, cakap baik baik, dengar baik baik je... kan PCL

    ReplyDelete
  5. pesanan yg baik PCL. TQ saling ingt mperingati :)

    ReplyDelete
  6. thanks pcl sebab ingatkan

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.