Bila melihat mereka gembira ?

Saturday, May 09, 2015 PCL 7 Comments


Bila anak-anak pesan makanan, abah dan mama tengok saja, kadang pesan air segelas ; kenapa sampai macam tu?

Nina dan Hanis,  nafsu makan depa memang lebih... cepat lapar dan bernafsu nak makan itu dan ini tetapi bila dah sampai makanan yang dipesan, cuma boleh makan separuh je..itu pun jenuh nak bagi habis..

Anak dara nak membesar.. memang lagu tu kot !

Jangan hairan bila terperasan nampak anak beranak makan di restoran;  duduk berempat tapi hanya berdua saja yang pesan makan minum. ..hurmm keluarga pcl lah tu..

Ini dah jadi kebiasaan kami, sebelum makan dah asingkan siap-siap separuh pinggan akak untuk abah dan separuh pinggan adik untuk mama .

#bukan bakhil tapi tak nak membazir makanan.
#langkah diet jugak.

Ini lah realitinya ...

Bahagia Rasa 


anak anak pcl makan

anak pcl makan

hanis anak pcl blogger

nina anak pcl blogger

Apabila melihat mereka gembira , aku dapat rasakan kebahagiaan nya... sungguh.

Alhamdulilah.

.

7 comments:

  1. waaa. yang tengah membaca ni lapar rasa :)

    ReplyDelete
  2. kitaorang pun selalu mcm tu pcl. dengan adik adik lah hehehe... especially kalau tau kedai tu portion foodnya jenis banyak. satu langkah berjimat cermat dan tips kurus hehehhe

    ReplyDelete
  3. Fuhh dapnyer nina ngan hanis mkn..alhamdulillah papa blanje yeyy..hehehe

    ReplyDelete
  4. lebih baik berjimat dari membazir...
    sedapnyer makan apa tu agaknya

    ReplyDelete
  5. Dah besar anak dara pcl ye

    ReplyDelete
  6. waduhh kelaparan sudahh tengok sizzling mee tu..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.