Sakit Mata dan Kebaikannya ?

Sunday, May 31, 2015 PCL 12 Comments


Sakit Mata dan Kebaikannya ?

Sakit mata sebenarnya taklah sakit mana pon, cuma kita akan berasa rimas bila air mata selalu meleleh macam orang menagis.

sakit mata

Sakit mata juga buat kita rasa tak selesa, sesekali terasa gatal dan pedih bila terdedah kepada cuaca panas di luar rumah.

Sakit mata buat kita selalu nampak bergaya dengan kaca mata hitam sepanjang masa..

Sakit mata bila letak ubat titis buat mata jadi kabur seketika, teringat masa ni Allah menguji kita dengan menarik nikmat untuk melihat dunia dengan jelas.

Dalam kesempatan masa-masa sihat, masa Allah bagi peluang untuk menikmati sepuasnya anugerahNya...peliharalah penglihatan kita.

Salah satu petua ialah memandang wajah orang yang kita sayangi seperti wajah ibu, suami, anak-anak dan saudara sejenis dan elakkan memakan benda yang terlampau manis.

Bercelak ketika hendak tidur.
Kerap duduk mengadap kiblat.
Makan lobak putih selalu antara yang kita boleh amalkan dalam kehidupan seharian.

#musibah Allah mahu kita lebih dekat kepadaNya.

Sakit mata juga boleh buat penghidapnya mendapatkan cuti (mc) berehat dari bekerja dalam tempoh agak lama.

12 comments:

  1. salam pcl. semoga cepat sembuh. Ujian itu sebenarnya tanda Allah sayang pada hambanya.

    ReplyDelete
  2. Ada hikmah sakit tu .get well soon pcl :D

    ReplyDelete
  3. testing... cepat sihat.

    ReplyDelete
  4. letak ais kat mata..tuam2 gitu..lega sikit

    ReplyDelete
  5. mmg byk kelebihannya kan PCL...macam suka aje sakit mata...tapi kan sakit mata ni boleh berjangkit..d sebabkan itu la wajib d beri MC bagi si penghidap sakit mata ni

    ReplyDelete
  6. Cepat2 scrool bagi lepas gambar..tak mau tengok.satgi berjangkit..hahaha

    ReplyDelete
  7. Banyak jugak kelebihan sakit mata ni... hehehe... Tu baru sakit mata.. belum MATA RABUN.... Bila mata rabun macam Along ni... baru akan rasa, betapa nikmatnya, kalau pabila buka spek, dan tiba-tiba dapat melihat dunia dengan jelas. Tapi sayang, ianya hanya mimpi, yang sukar tuk dijadikan realiti...

    ReplyDelete
  8. yang last skali best..cuti lama takut berjangkit katanya

    ReplyDelete
  9. Assalam abang nazlee,
    oooo
    kena serangan sebeah mata ja yer :)

    ReplyDelete
  10. Assalam abang nazlee,
    oooo
    kena serangan sebeah mata ja yer :)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.