Sarapan Lemang Tradisional

Monday, May 04, 2015 PCL 10 Comments


alhamdulillah..bersarapan di rumah dengan juadah kiriman dari kampung. Pagi rasa lapar lain macam terus MamaD panaskan pulut sama daging masak hitam.

Pulut tu bila dah letak dalam pinggan nampak seakan lemang tapi sebenarnya bukan lemang  dalam buluh yang kebiasaan kita makan tu .

Aku pun tak pasti nama sebenarnya, tau makan je..nah tengok gambar dan korang boleh namakannya..hihi.

lemang

lemang

Kebetulan semalam keluarga aku datang ziarah kami...bawa buah tangan .

.

10 comments:

  1. sedapnya pcl.. bgi kt angah sikit.. hehehe

    ReplyDelete
  2. sedapnya lemang makan ngan rendang daging...

    ReplyDelete
  3. bestnya...lama tak makan. kena tunggu raya

    ReplyDelete
  4. pernah makan bila beraya ke kuala kurau, makanan popular orang banjar,kot..heee

    ReplyDelete
  5. layan sungguh ni...haishhhh

    ReplyDelete
  6. Assalam abang nazlee,
    emmmmm
    tak pernah lagi makan lemang ghoper itu :)
    samaka rasa dia dengan lemang besa buluh tu ????

    ReplyDelete
  7. mak selalu jugak buat... lebih senang dr buat lemang.. sedappp!

    ReplyDelete
  8. Sedapnya lemang ! Tergoda tgk

    ReplyDelete
  9. nk nyanyi lagu raya la..tgk lemang punya pasal.. :D

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.