Pokok Cili dan Perempuan ?

Tuesday, June 02, 2015 PCL 5 Comments

kebetulan aku bercuti sakit di rumah, ada masa nak tengok pokok cili kat luar yang mamaD tanam beberapa minggu lepas.

Pokok cili yang rimbun dengan daun dan lebat buahnya.. untung beli boleh terus dapat hasil.

Sesuatu yang menghairankan ...kenapa pokok ni makin hari makin kering dan layu?
Terlebih air?
Terlebih baja?
Terlebih jaga?

tanam cili

semalam sembang pasal ni dengan kawan yang memang biasa dengan tanaman pokok cili.

dia kata pokok cili ada pantang dengan perempuan?

ada sesapa tau ? apa maksud kawan pcl tu..

Bukan fakta tapi lebih kepada Kebetulan :
Pokok cili pantang dipetik waktu perempuan datang bulan?

5 comments:

  1. memang betul cili dan perempuan tak dapat di pisahkan. lagi-lagi bila mereka marah anak2. "Aku cili mulut korang kang!!!"
    nampak tak? nampak tak?

    ReplyDelete
  2. erkk. tak tahuu lah pulak. hahaha

    ReplyDelete
  3. Tak tau pun.. mak cik ti tanam ok ja. subur dan banyak buahnya.

    ReplyDelete
  4. Assalam abang nazlee,
    petime dengor pantang itu :)

    ReplyDelete
  5. Erk, tak pernah dengar pulak gitu. Kalau istilah tangan panas pernah dengarlah. Tapi bukan perempuan je, lelaki pun ada juga tangan panas ni. Kalau tanam pokok, memanjang je tak hidup.

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.