Ucapan syukur selalu dibibir dan hati mau ikhlas

Wednesday, July 08, 2015 PCL 8 Comments

Okay.. cuti raya ku dah diluluskan, tak ralat sangat dengan kami punya majikan ni.. mudah mohon dan senang lulus ; bagusnya dapat majikan yang tak suka menyekat cuti pekerjanya.

"kerja kerajaan boleh la senang" .. biasa kedengaran, dan aku sendiri pon dulu² rasa cemburu dengan 'orang gomen' nih.. dah la dapat bonus sempena raya, gaji keluar awal pulak tuh !

Susah dulu dan senang kemudian. Syukur alhamdulillah tu je aku cakap.. apa orang lain kata itu hak memasing.

Dalam memerhati gelagat orang di sekeliling, harus kita ambik yang baik² saja untuk dijadikan tauladan. Pertingkatkan taraf pemikiran dari sehari ke sehari.

Sebaik baik hari adalah hari yang memberi tambahan kesabaran kepada diri kita, hari yang memberi  ilmu bertambah, hari yang mencegah agar kita tidak semakin tenggelam dalam dosa, hari yang bersemangat untuk memajukan diri dengan tekad.

Kalau kita boleh buat..
Dan kita patut buat.. redha dengan apa yang kita ada sekarang ini ; matlamat untuk maju dan terus maju Dunia dan Akhirat.

Berhenti komplen ! Ucapan syukur selalu dibibir dan hati mau ikhlas. Usaha merubah untuk kebaikan.

8 comments:

  1. bestnyaaa dh dapat cuti. cuti saya masih dlm peringkat approving. issshh 3 hari dh submit

    ReplyDelete
  2. Setiap hari kita kena sentiasa bersyukur. Tarik benda yang baik baik, InsyaAllah benda baik baik akan datang pada kita. :)

    ReplyDelete
  3. Betul..sikap nak berhenti komplen tu yang susah..dah jadi macam darah daging..itu yang mesti diubah..

    ReplyDelete
  4. Betul tu PCL.rara sokong! rara pon sini senang cuti.Alhamdulillah sgt. PCL lawa lah blog skrg! mcm mana nk buat cm ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tanyakn pd Amy efg (bukan Amy Search..:))

      Delete
  5. dah apply cuti jugak.. dpat 3 hari..okey laa dari x dpat cuti langsung kann..walaupon bonus non hadoooo

    ReplyDelete
  6. hahaha... gaji memang awal, tapi sakit lak nak tunggu gaji next month.. alahai...

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.