Banting Sup Sedap

Monday, August 03, 2015 Nazlee Ismail 11 Comments

Sarapan pagi dengan bihun sup sesuatu yang jarang dibuat orang .. yelah , hanya suri rumah yang rajin saja boleh buat.. Bukan perkara mudah nak sediakan sup di awal pagi, lagi pon makanan berat dan pedas buat perut cepat meragam.

Banting sup sedap

Kalau kat Banting ni.. ada sebuah warung yang sangat sederhana penampilannya, sekali pandang memang susah pelanggan nak datang menjamu selera terutama orang luar. Selalu jugak aku cakap pasal bihun sup kemboja, inilah warung dia.

Sup kemboja

Kalau ke sini aku selalu oder bihun sup, kueytiow halus sup untuk mamaD dan megi sup untuk hanis dan nina. Ada ramuan tambahan kalau nak boleh bubuh. Aku suka letak serbuk kacang tanah untuk menambah kesedapan rasa kuah sup.

sup kemboja

sup kemboja

sup kemboja

sup kemboja

Rm4 semangkok
Menu lain : Mee/kueytiow/bihun/megi, Bubur nasi, Bakso,
Nama warong : Rokiah Mee Celup dan Bakso

Hirup kuah sup sampai peluh menceceh.. kipas sengaja tidak disediakan kerana waktu perniagaan yang singkat bermula jam 7 pagi dan tutup paling lewat jam 12 tengahari. Suasana original menikmati sup di waktu pagi ..sila lah tuan puan ke sini bertandang cuba sekali.

Lokasi : Jalan Banting-Morib
(hadapan Masjid Kanchong Darat selepas Petronas)

Entri berkenaan Banting sup sedap:
http://www.nazlee.com/2014/08/warung-kampung-rasa-masakan-hotel.html?m=1

http://www.nazlee.com/2013/01/bihun-sup-lagi-kaw-bila-masukkan-serbuk.html?m=1

11 comments:

  1. biasanya kedai macam ni memang sedap dan murah. berbaloi la makan kan..

    ReplyDelete
  2. ramai org..mesti sedap..nyum..nyum

    ReplyDelete
  3. wah nyama ni..ori tradisional..sup sup ni sesuai di makan tak kira masa..pagi,,tengahari,,petang malam..hirupan kuah tu yang datangnya nikmat..peluh dibuatnya..

    ReplyDelete
  4. Gerai biasa2 saja tapi rasa meletoppp. Sedapnya bihun sup tu....

    ReplyDelete
  5. wah!ramai org..mesti btl² sedap nie...

    ReplyDelete
  6. Ruginya tak try semalam.. Rumah kawan menghala kat situ je

    ReplyDelete
  7. kalau datang sini..biasanya aku bawa tuala.

    haha..tisu-tisu tak cukup biasanya. haha..

    ReplyDelete
  8. nanti nak trylahhh... selalu lalu jer jalan ni... belah petang tutup pulak? hu hu hu terliuq dah ni

    ReplyDelete
  9. Tobat sedap... terbaik utk lunch... perghh

    ReplyDelete
  10. Kalau ramai orang mesti laa sedap hehe...Harga pon murah ok la tu kan ..Boleh pergi la nanti kalau g sana..Ke PcL nak lanjer hehehe

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.