Dah solat Dhuha?

Tuesday, September 08, 2015 PCL 10 Comments

Aku dah set alarm penggera dekat smartphone, eh macam pelik pulak kalau sebut penggera...pengerak !
Jam 10 AM , setiap hari ..

Kalu kat rumah memang liat sungguh nak buat, dengar banyak kali alarm bunyi tapi tak buat jugak. Bila di pejabat rasa macam dah terbiasa, masa ni memang semua orang cuba lapangkan masa sedikit untuk ini.

Dah solat Dhuha?

itu yang aku maksudkan, kalau betul kita istiqamah, insyaAllah apa yang kita hajati akan dimakbulkan olehNya. Mohon murahkan rezeki dan diberikan kesihatan untuk terus beramal di bumi ini.



anak-anak kami sumber inspirasi #duniahidupku


Feb 01, 2012
Adapun surah-surah yang dibaca itu tidak ada hadis yang mengaturnya melainkan sekedar ijtihad belaka, kecuali membaca Qulya dan Qulhu adalah sunnah Rasulullah, tetapi bukan untuk solat Dhuha, melainkan shalat Fajr ...
Mar 27, 2012
jika difikirkan , ada bagusnya juga kalau cikgu denda murid yang datang lewat sekolah sesi pagi dengan menyuruh murid-murid tersebut bersolat duha dan berdoa mohon tidak lewat lagi sebelum menyabung kelas ...
Aug 28, 2015
(masa dia ambil untuk upload bahan/artikal/gambar 8am-10am), Sebelum masuk Subuh, solat sunat fajar didahulukan dan diikutai solat2 wajib. Selepas upload, dia buuat solat dhuha minta pertolongan Allah swt dalam doa.
Sep 06, 2013
Rezeki kita datangnya dari ALLAH swt., mengapa kita tidak tingkatkan ibadah; solat Dhuha, sedekah, tahajjud, membaca al-Qur'an, bertaubat terus menerus, dan sebagainya... InsyaAllah, Allah Pemilik Rezeki juga Maha ...

10 comments:

  1. alhamdulillah sedah .. dah jadi runtin hari2 buat ^_^

    ReplyDelete
  2. solat dhuha bukan kena bt jarang2 ke? sebab Rasulullah xnak disamakan dgn solat fardhu kalau x silap saya.

    ReplyDelete
  3. Salam selasa..
    Singgah pagi di sini :)
    Alhamdulillah...jadi rutin :)

    ReplyDelete
  4. Betul tu PCL kalau kat pejabat boleh lari2 sekejap kat surau tapi kalau kat rumah macam banyak sangat kerja sampai tak boleh nak tinggalkan kejap.

    ReplyDelete
  5. kalau kat pejabat inshaAllah dkna berkesempatan solat dhuha sebelum mulakan kerja.. lepas breakfast lebih kurang pukul 830 pagi. Kalau dah mula kerja, memang dah lupa. Nikmat solat dhuha ni, inshaAllah kita semua dipermurahkan rezeki.

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah dah..syukur..tapi percayalah..kita dapat rasakan perubahannya..dengan syarat istiqhomah..

    ReplyDelete
  7. saya jarang2 buat..seminggu sekali dua je..

    ReplyDelete
  8. Terima kasih atas peringatan..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.