Rileks sekejap.. Elak Kematian Mengejut

Wednesday, July 13, 2016 PCL 4 Comments


Pagi tadi aku baca satu artikel berkenaan punca yang boleh menyebabkan kematian mengejut. Secara tak sengaja aku pun dah banyak kali lakukan perkara sama tapi syukur alhamdulillah, aku masih lagi bernyawa hingga saat ini. Syukur sangat sangat dan aku rasa patut berkongsi info ini untuk korang semua semoga bermanfaat. 

Elak Kematian Mengejut dengan 3x 1/2 minit


"Pakar selalu pesan, setiap orang harus ambil perhatian tentang 3x 1/2 minit. Kenapa 3x 1/2 minit ni penting? Perkara ini sangat mudah namun boleh mengurangkan angka kematian secara mengejut.

Anda mungkin pernah mendengar cerita tentang individu sama ada kenalan atau keluarga terdekat yang nampak sihat di siang hari tetapi meninggal dunia keesokan paginya. "Petang semalam bersembang dengan dia, dia nampak ceria sihat dan cergas. Dia sudah meninggal? Apa penyakit dia?"

Penyebabnya, ketika bangun malam untuk ke bilik air, ramai yang melakukan dengan terlalu cepat. Iaitu situasi di mana anda bangun dari katil dan terus ke bilik air. Jika terus bangun, otak kita masih kekurangan aliran darah"

Aku rasa aku jenis orang yang mudah terjaga dari tidur bila terdengar sesuatu bunyi. Lantas terus bangun mengejut.. hurm tak tau pulak perkara macam ni boleh mengundang maut. Sapa nak mati sebelum ajal kan.. kesian anak isteri tersayang.. 

Korang pun, beringat lah ya.. ajal maut boleh berlaku di mana saja, atas katil dalam sihat pun boleh berlaku. Semua ini adalah ketentuan olehNya. Tapi apabila diingatkan tentang perkara yang macam ni, sendiri kena sedarlah.. 

Korang boleh baca artikel ini ;



4 comments:

  1. fuh bahaya rupanya bgun mengejut mcm ni..

    ReplyDelete
  2. selalu juga kena bangun cepat..anak dh melalak bising kan...

    ReplyDelete
  3. betul tu PCL, adik rara jenis gini, kalau bangun kena lex dulu, kalau terus kelam kabut, nt pitam,

    ReplyDelete
  4. yup betul..bagi peredaran darah berjalan dulu.

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.