Showing posts with label kesihatan. Show all posts

Nak senang kurus? Inilah Rahsianya..


Nak senang kuruskan badan carilah pokok lidah buaya dan makanlah khasiatnya, ...tapi bukan mudah nak buat sendiri. Kena bijak..dan caranya ialah cuba dapatkan atau beli produk yang sedia ada dipasaran. Forever gitu.. okay nanti aku terangkan di perenggan bawah-bawah ; sila baca sampai tamat.

Pokok Lidah Buaya adalah antara jenis herba semulajadi yang paling banyak mempunyai khasiat penyembuhan kepada manusia. Ini info yang aku baca di internet. Aku pun tak berapa pasti akan khasiatnya untuk itu. Dalam banyak-banyak pasu kat luar rumah aku ni ada nampak sepasu pokok lidah buaya. Nampak macam 'hidup segan mati tak mahu'.. ye lah, pokok tak berjaga dengan rapi semacam pokok-pokok bunga yang lainnya, tak menarik perhatian tuan rumah barang kali..hihi. haa ini dia pokok tu..

Siapa sangaka kan, Pokok lidah buaya atau nama glemernya Aloe Vera mempunyai banyak khasiat dan yang bagusnya mampu kuruskan badan !. Menurut pengamal nutrien, Mike Adams dalam kajiannya berpendapat aloe vera adalah herba yang terbaik dalam beribu-ribu herba yang ditemuinya, memang tiada tumbuhan lain yang boleh memberi sebegitu banyak faedah perubatan seperti Aloe Vera.

Kat sini, jom baca tengok senarai faedah yang boleh didapati dari sebatang pokok Aloe Vera :

1. Menghentikan pertumbuhan tumor
2. Merendahkan kadar kolesterol
3. Memperbaiki sel darah
4. Menambah oksigen di dalam darah
5. Menghalang penyakit kidney stone dan kesan kafein dari kopi dan teh
6. Memberi keseimbangan asid/alkali di dalam badan
7. Menyembuhkan penyakit ulser, sistem penghadaman
8. Mengurangkan tekanan darah tinggi dengan merawat punca, bukan hanya simtom
9. Menambah mineral, vitamin, enzim dan nutrien di dalam badan
10. Mempercepatkan sembuh dari kesan melecur, terbakar
11. Merawat luka sehingga tidak meninggalkan parut
12. Menggantikan first aid kit (peti pertolongan cemas), berfungsi sebagai bandage kerana ia bersifat anti-bakteria
13. Menghentikan kanser colon
14. Sebagai pelincir salur perkumuhan
15. Menghilangkan buasir
16. Meneutralkan gula di dalam darah
17. Memelihara buah pinggang dari penyakit
18. Menghalang jangkitan
19. Memberi keseimbangan elektrolit seperti minuman tenaga
20. Memelihara muka, kulit dan membaiki sel yang rosak
21. Menguatkan ketahanan badan (sistem imunisasi)


Nak senang kurus? Inilah Rahsianya dengan Forever Aloe Vera Gel


Ada suatu hari tu, mamaD cuba potong daunnya konon-konon nak buat ubat sapu pada kulit. Nak cuba makan terus bahagian dalam batang yang lembut tu. Tapi macam emmh.. tak berani pulak nak teruskan. Last sekali nak try punya pasal (terpengaruh media dan testimoni pengguna sebelum ni), aku belikan mamaD produk Aloe Vera Gel botol kuning. Aloe vera yang telah siap diproses dengan jenama Forever. Korang biasa dengar produk FOREVER kan?  kata orang bagus dan banyak khasiatnya.


Khasiat Utama Forever Aloe Vera Gel


1. Membina badan yang kuat
2. Sifat pemulihan
3. Kesihatan dan kebersihan gigi
4. Melegakan kesakitan
5. Pembaikpulih elastin dan kolagen
6. Mengawalatur berat badan dan tahap tenaga
7. Menyokong dan menggalakkan fungsi sistem ketahanan badan
8. Membantu penghadaman
9. Mineral Surih
10. Vitamin SemulaJadi


Ini ada beberapa testimoni pengguna yang meyakinkan :



Nak kulit lembut dan licin? Inilah Rahsianya dengan Forever Aloe Vera Gel


Jom kita cuba.. kalau betul sesuai, alhamdulillah. Kami baru beberapa hari mengamalkan makan Forever Alovera Gel ini.

Sekiranya berminat untuk dapatkan Forever Aloe Vera Gel dan lain-lain produk Forever boleh lah Hubungi Fara Hana di Facebooknya, klik SINI atau whatsapp No. 013-6283485 - Fara Hana. INSTAGRAM : @farahamzah.my



KuRose betul betul untuk kurus sihat


Emm.. berkenan pulak aku tengok bekas dia lawa macam nih. Produk apakah? ada tertera nama produk ; KuRose. Tak susah payah nak cerita panjang sebab apa, nama KuRose itu sendiri dah dapat agak produk ini dibuat khas untuk kuruskan badan yang semakin gemuk. kan? Sebelum puasa Ramadhan lagi ramai kita-kita yang agak kalut bab penampilan diri, maklumlah persediaan nak raya dengan baju  baru, memasing sibuk cari ubat kurus.. betoi dak? Termasuklah aku ni yang malas nak bersenam. Emm.. ha tunggu lagi bila dapat offer macam ni.. alhamdulillah syukur sangat !
Foto aku yang ala-ala nampak beria sangat dengan produk baru dapat tu.. tengok bentuk badan 'sasa' dan muka bambam sikit tu.. haha., nak sarung jubah takut tak muat lak.. nangis laa. dah la beli jubah mahal !

Kita share lah eh..  pengalaman minum dan amalkan produk KuRose ni.., aku mula pada awal Ramadhan. Senang nak ingat.. hari ke 21 mesti nampak selim gitu, haa In Sya Allah. Niatkan serta doa dan kesungguhan.

KuRose betul betul untuk kurus sihat


Semasa di bulan puasa yang baru lepas, aku diberi peluang mencuba sebotol KuRose, suka sangat dan memang aku nak sangat cuba produk KuRose sebabnya adalah banyak sebab. Antaranya aku berangan nak pakai jubah sendat slim fit sebab masa beli memang dah fit cantik dah jubah tu tapi agak risau jugak berat badan akan naik mendadak di bulan puasa. Ini aku praktis dari pengalaman tahun-tahun sebelum ni, lepas puasa je berat badan bertambah.

Okay, Kebetulan.. dah nak jadi rezeki aku, KuRose jadi bahan testimoni aku. Dalam sebotol palstik yang cantik tu ada 21 sachet. Kena minum setiap malam sebelum tidur. Maknanya ada 21 hari nak dapatkan berat badan ideal. Boleh tak, korang rasa? Dengan KuRose In Sya Allah boleh.. korang baca selanjutnya.

Ni pasal nak jaga kesihatan jugak aku beria, lagi pun usia dah meningkat, perut makin kedepan buncitnya. Isteri dah bising asyik makan sedap jer kat luar, dah tak ingat pasal kesihatan. Semua jenis makanan aku sebat. Kalau dia masak di rumah sedap sedap memang patutlah aku kena makan.. katanya. Haa tengok tu politik orang rumah, baaik punya! Dalam masa sama dia kempen kita kuruskan badan tapi masa tu gak dia bagi kita makan sedap-sedap, apa nak buat, makan je lah dan dalam masa sama aku tetap nak kurus jugak.
KuRose dengan lemon flavour, memang sesedap rasa. mudah dan ringkas hanya minum terus dari sachet tu tanpa campur air.

Kalau aku tak ingat, isteri tolong ingatkan.. "bang, dah minum KuRose?" Asyik lupa je bila lah nak kurus.. katanya. Sebenarnya diorang yang lelebih pada kita ni.  Dia taktau kalau suami dia slim macho dia jugak yang makan hati nanti.. hah . Okay.. gurau jer ek, aku belum lagi kesitu.

Sepanjang masa masa aku amalkan minum KuRose ni memang aku tak ada pantang larang bab makan, jemputan makan buffet Ramadhan di hotel/restoran beberapa kali tetap aku tunaikan macam biasa, kekadang ada terlebih sikit bab makan tapi masih beringat-ingat sebab aku ada penasihat peribadi.. hihi. Lagi pun bila minum KuRose, aku dah jadi kurang berselera nak makan banyak macam selalu.

Alhamdulillah hasilnya, setelah sebulan berpuasa tiba hari raya. Pagi Syawal, nak sarung jubah slim fit dah tiba. Aku senyum dalam hati rasa seronok sangat sebab apa yang aku angankan menjadi kenyataan.

Korang tengok la gambar pagi raya kami sekeluarga. Ini aku nak buktikan, minum produk KuRose ni sudah berjaya buat berat badan aku berkurang seperti yang diidamkan... Selim dah bak ang !!
Foto couple raya aidifitri 2016.., dengan jubah slim fit sudah dipandan dengan selesanya di badan aku
Okay, untuk informasi yang lebih tepat lagi aku sertakan maklumat tentang produk KuRose ini :

Korang boleh baca dan hadamkan.





Minum KUROSE muka dok jadi awet muda dan badan pun selim melim.. Haa hebat kan dengan testimoni para pengguna tu, boleh la korang cuba pulak. Ini ada berita baik, sempena dalam bulan Raya ni KuRose dijual dengan harga RM100/sebotol (*Terhad kepada 100 botol yg pertama sahaja). (Harga sebenar Rm188). Segera dapatkan dan jangan lepaskan peluang baik ni.

Lagi maklumat terperinci boleh lawat facebook KuRose :
www.facebook.com/kurosestayslim
Instagram :
https://www.instagram.com/kurosestayslim/
Hot line : 019- 2176962

Selamat mencuba.





Kembalikan tenaga macam anak dara untuk Abang Sayang katanya..


Mereka sebut-sebut pasal Jus ORLIN ?


Maaf , aku bukan curi-curi dengar bicara orang perempuan ! tapi memang kedegaran jelas di telinga dan kebetulan aku berada di sebelah isteri aku dan dia dan lagi seorang wanita.. Mereka sebut pasal Jus ORLIN ,..yeah macam pernah aku buat iklan blog berkenaan produk sebelum ini.
"Harga sebenar sekarang memang Rm110.00. So.. saya kasi offer.. Nak tengok respond orang ramai.." Puan Arifah

Masa tu , aku buat iklan saja ..aku tak dapat produk pun untuk dicuba / diamalkan (untuk isteri ambe lah). Apa yang aku tahu produk ni memang menjadi pilihan wanita, sampai si suami suruh beli lagi..

Apa kata anda kalau suami nak sangat tahu pasal produk yang anda makan? ..eh mintak beli lagi  dan suruh amalkan selalu...

Suatu yang jelas kedengaran ..walaupun mereka bersembang secara sok-sek malu-malu meow gitu sebab aku duduk di sebelah tak jauh dari mereka (agaknya ..cakap pun kena control).

Aku faham, lalu cari peluang beredar dari kelompok 'wanita' untuk beri peluang mereka 'sembang lebih rabung lagi'. 

Dalam kereta semasa perjalanan pulang ke rumah, isteri aku (mamaD) ..dia jenis yang suka berkongsi cerita.. yang baik-baik ; So.. dia ceritalah pasal kebagusan Jus ORLIN . Kawan perempuan tadi tu memang rekemen sangat produk ni.. "kembali tenaga macam anak dara untuk Abang sayang katanya.. " ..huh !  

Apa pun kata mereka pasti ada kebenarannya, cuma bagi kita .. kena cuba sendiri baru tau hasilnya !!

Okay la.. itu sebenarnya testimoni real punya aku dapat fresh lagi..dan aku kongsikan di sini. Apa kata kita cuba, order satu dulu untuk diri kita buat "abang sayang kat rumah tu.."  atau untuk kesihatan dalaman wanita sendiri . 

Jika berminat untuk membeli ORLIN dengan harga promosi? (packaging pon cantik ..boleh buat hadiah untuk pasangan baru/lama berumah tangga) *saranan/ idea bagus untuk musim kenduri kahwin.
alludra international

Okay... Sila SMS/Whatsapp "Orlin Promo" ke 
➥ 017-676 7966
➥ 017-676 7966
Harga promosi Jus ORLIN
Beli 1 botol (250ml) Rm80
Beli 3 botol (250ml) Rm200

 *jimat banyak dan ada gift & free postage


KENAPA JUS ORLIN BAGUS UNTUK WANITA?


Jus Orlin sangat BAGUS untuk dalaman wanita terutamanya mereka yang dah berkahwin.
Khasiat yang terdapat dalam jus orlin yang boleh kita ketahui:

✔ Tiada lagi masalah letih & tidak bertenaga
✔Mahkota Cik Hawa@vagina lebih rapat.
✔ Payudara kembali tengang.
✔Tiada lagi bau tidak enak serta gatal-gatal.
✔Rumah tangga suami isteri lebih harmoni.


Info Berkenaan Jus ORLIN :

Pengeluar : Alludra International 
Instagram : @alludrainternational
Web : www.orlin.my
Tel/WA : 017-6767966


Naturophatic vs Allopathic, Mana Satu Nak Pilih?


Ramai yang bertanya apa itu NATUROPATHIC .. Mari saya terangkan supaya semua mudah faham untuk mengenali Perubatan Naturopathic.. Naturopathy bukan perubatan traditional tetapi perubatan semulajadi yang lebih klinikal...

Natural - Semulajadi
Medical - Perubatan
Naturalmedic - Perubatan Semulajadi.
Naturopathy - Nama sainstifik Perubatan Semulajadi.
Naturopathic - Rawatan Perubatan Semulajadi.
Naturopath - Pengamal Naturopathic..
manakala, ALLOPATHIC - Perubatan konvensional, perubatan moden yang sedia ada.

Naturophatic vs Allopathic, Mana Satu Nak Pilih?

Yumizee Naturopatic Centre

Naturophatic vs Allopathic, Mana Satu Nak Pilih?
Jawapannya kedua-duanya adalah sama penting dan saling bantu membantu..

Secara mudahnya, perubatan naturophatic adalah yang berkaitan dengan pencegahan secara klinikal, lebih kepada mengawal punca penyakit, dan melibatkan mengubah cara hidup dari awal demi menjaga sebuah kesihatan.

Allopathic pula adalah perubatan yang diperlukan ketika kecemasan atau ketika mengalami kesakitan dan ketidakselesaan yang memerlukan rawatan segera. Doktor allopathic akan menstabilkan penyakit am dengan cepat melalui penggunaan ubat-ubatan farmaseutikal moden.

Kedua-dua jenis perubatan ini, yakni naturopathic dan allopathic adalah penting dan diambilkira dalam bidang perubatan moden. Membuat pilihan antara perubatan naturopathic dan allopathic untuk rawatan, adalah bergantung kepada pesakit dan penjaga pesakit.

Perubatan allopathic adalah penting apabila melibatkan keadaan kecemasan dan ketika tanda-tanda yang menyebabkan rasa sakit atau tidak selesa. Misalnya, mangsa kemalangan jalanraya atau yang mengalami strok, rawatan segera diperlukan bagi memastikan tiada kesan langsung yang bakal berlaku akibat kecederaan yang dialami. Manakala, bila datang kepada pencegahan kesihatan, perubatan naturopathic mengambil tempat kerana dia fokus kepada akar penyebabnya.

Rawatan naturopathic secara semula jadi meningkatkan sistem kekebalan tubuh menggunakan vitamin dan mineral, dan lain-lain sumber semula jadi, yang membantu tubuh menyembuhkan dirinya sendiri. Ini boleh membawa kepada pembaikan daya hidup dan mengurangkan pengambilan ubat farmasi.

Sebelum ini  kita hanya diperkenalkan kepada perubatan allopathic, ayuhlah kita mengamalkan perubatan naturopathic bagi mencegah penyakit-penyakit biasa atau penyakit kronik. Dunia lebih sihat bila kita semua sihat, tanpa mengambil ubat-ubatan dari bahan terlarang iaitu bebas dadah. Naturopati adalah perubatan tanpa menggunakan bahan terlarang (dadah), bahan kimia dan tanpa melibatkan pembedahan. Semua rawatan semulajadi adalah naturopati.

Naturopati boleh membantu seseorang dalam usaha mereka untuk menjaga kesihatan yang lebih baik, dari peringkat pencegahan untuk keadaan yang serius atau kronik. Oleh itu, orang ramai boleh mendapatkan pengamal naturopati (Doktor Naturopati yang bertauliah) untuk memeriksa tahap kesihatan mereka, mendapatkan bantuan daripada sekecil-kecil penyakit seperti selesema atau alahan atau untuk merawat keadaan yang lebih serius seperti penyakit jantung atau kencing manis (diabetes).

Sebarang pertanyaan berkenaan Naturopati boleh berhubung terus dengan DrN Yusmizee ;

"Hubungi saya hari ini untuk mengetahui lebih lanjut mengenai bagaimana saya boleh membantu anda belajar untuk hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik!"

yusmizi natropatic centre
DrN Yusmizee Bin Yusoff Persatuan Pengamal Utama Naturopati Malaysia (MANIS)
Pusat Pengajian Sains Perubatan (USM Kubang Kerian).
Tel : 012-3556736 Alamat : Lot 2.33, Tingkat Satu Bangunan Mara Alor Gajah, 78000 Alor Gajah. Melaka

Naturophatic, rawatan alternative melaka, rawatan resdung melaka, rawatan tulang belakang melaka, naturopathy



SEKS LEBIH HEBAT DENGAN RAJA JANNAH

Produk Kesihatan Lelaki Raja Jannah


Raja Jannah adalah produk minuman tambahan khas untuk membantu para lelaki mencegah kanser prostat serta kehidupan seks yang lebih hebat khasnya, dengan kehidupan yang lebih bermakna. Kanser Prostat adalah penyakit lazim menyerang lelaki dan merupakan ranking ke-3 seriusnya di dunai dan rangking ke-4 di Malaysia (boleh baca di sini).

SEKS LEBIH HEBAT DENGAN RAJA JANNAH

Raja Jannah Produk Luar Biasa dan Liar Biasa !


Dapat membantu golongan lelaki dewasa yang berdepan dengan pelbagai jenis masalah kesihatan dalaman dan luaran dengan memberikan tahap kesihatan dan tenaga yang optimum. Secara khususnya terdapat 7 kebaikan utama apabila menggunakan RAJA JANNAH selain dari meningkatkan prestasi sex dan Anti kenser prostat,  produk ini juga mampu : Meningkatkan libido, Menambah tenaga, Merawat mati pucuk, Mengurangkan keletihan badan, Melancarkan peredaran darah .

SEKS LEBIH HEBAT DENGAN RAJA JANNAH

Hari ke-5 saya mengamalkan minum produk RajaJannah ini setiap pagi dan malam (2 sachet sehari). Sumbangan dari segi kesihatan dan tenaga ianya sangat memberi kesan yang menakjubkan pada tubuh saya. Jika dulu sebelumnya, keadaan diri nampak lesu dan kemengantukan agak sukar diatasi walau tubuh dapat rehat yang secukupnya.

CARA MAKAN: Ambil 1 sachet (10ml) Raja Jannah ke dalam mulut. Ambil 1-2 sachet setiap hari. Sebelum bersama isteri disarankan ambil 1 sachet 2 jam sebelum bersama.

Bagi anda yang ingin kembali sihat dan bertenaga, dapatkan lah produk RajaJannah untuk lelaki dan di samping itu ada juga RatuJannah untuk wanita. (jangan keciwa wahai wanita.. anda juga diutamakan) .

ratu jannah untuk kesihatan wanita


Details Info :
Facebook : Raja Jannah
Facebook : Ratu Jannah
Instagram : @raja_jannah
Instagram : @ratu_jannah
Founder : Kapt Jai  / Yatie Ratu Jannah
Hot Line : 017-4009726 (pcl) / 012 2805342 (Jai)

Testimoni pengguna;


Raja Jannah ... maintain MANTAP travelling dari Johor ke Kedah



Raja Jannah ... boleh buat Tiang Khemah


Raja Jannah ... Lagu Negaraku berkumandang awal Setiap Pagi




Kerja mudah tapi kesannya baik sangat !

Salad segar bulat lettuce atau salad iceberg memang mejadi pilihan menu setiap hari sebagai 'sayur mentah'. Salad jenis ini yang kebiasaannya kita temui berada dalam ramuan sajian Burger. Murah dan senang dapat, tak mahal harganya cuma dalam Rm2 ke Rm4 sahaja untuk sebiji saiz kepala budak. Okay, jangan serius sangat yuk.. nak ukur pon ikut saiz kepala haha kan.


Rugi kalau tak amalkan makan sayuran hijau

Bebudak la ni memang payah nak makan sayur ..entah la susah sangat: anak-anak pcl dedua orang memang tak suka sayuran ! (kadang tengok depa,  hemm...patut la lembik semacam aje..)
salad iceberg
Mereka yang senang sembelit memang elok makan banyak salad, boleh juga kurangkan kolestrol dalam badan. Lagi satu bila makan salad akan cepat terasa kenyang, berat badan boleh dikawal sebab kurangnya pegambilan kabohidrat (kenyang makan sayur/salad). Mudah sangat nak kurus kalau diamalkan.

Kerja mudah tapi kesannya baik sangat untuk diet anda. Kenapa mudah?  beli salad, bawa balik dan cuci bersih terus hidang, tak perlu dimasak. Bagi mereka yang mengalami gangguan tidur atau insomnia salad boleh menjadi penawarnya.

emm ..tetiba teringat  SUBWAY .





Pinggang mengecil ??

atkin diet


Saiz ukur lilit pinggang mengecil gara-gara kurangkan pengambilan kabohidrat dalam menu makanan seharian. Ini yang berlaku sejak aku terikut dengan menu daiet atkin yang mamaD buat..

malangnya orang yang gigih berdiet tu belum lagi mencapai target yang diinginkan..hihu..mana taknya, Sabtu dan Ahad hari melanggar pantang diet atkin.

Kadar metabolisma seorang lelaki bertindak cepat dalam proses penurunan berat badan berbanding wanita..terimalah hakikat ini ye..aku kata kat mamaD seolah dia sudah mahu berputus asa..

Adakah anda juga sama? .. senasib dengan mereka yang berputus asa dalam mencapai tujuan tertentu..

Satu jer ...sabar pasti ada kejayaan selepas itu.


Pahitnya Bunga Betik ..


pernah korang makan ulam bunga betik?  kalau dah biasa makan memang tau la rasa dia..

ya..pahit yang amat hemmm..
mamaD teringin nak buat ulam, kalau kat Banting ni senang je nak dapat..2 cara ; buat tebal muka ke rumah jiran mintak sikit atau pi beli kat pasar tani atau kat pasar kemboja.

khasiat bunga betik

Orang jual kebiasaanya bunga betik jantan untuk dijadikan ulam kerana bunga betik jantan amat jarang atau tidak langsung boleh mengeluarkan buah. Bunga betik jantan secara lumrahnya bertangkai panjang. Kalau macam dalam gambar tu aku beli dengan harga Rm2, ..boleh la buat ulam rebus makan dengan cicah air asam.
buat kerabu pon sedap..

Khasiat bunga betik ni kalau diamalkan bagi penghidap penyakit tekanan darah tinggi adalah sangat bagus, ia cepat bertindak balas..petua orang tua dulu ada juga kebenarannya.Orang muda-muda remaja memang tak makan la ulaman gini...haha kan, sama lah kitaorang dulu-dulu pon.

Anak-anak dara pcl kalau nak bagi depa  makan sayur pon susah..lagi-lagi si Hanis tu..adoiyai inikan pulak ulam..tak pandang langsung.


Senyuman Laki Bini Di Pagi hari ...


Kopi Senyum :) !

..senyum terlebih pagi ni mamaD sambil hidangkan kopi dari produk keluaran Ustazah Siti Nor Bahyah, lama dah nak cuba minum tapi tak sempat beli kadang tak teringat.

Sempatkan jugak semalam beli sepeket nak cuba..dan pagi ni senyuman mamaD bertamabah-tambah.
Ustazah Bahyah minum kopi senyum ni, dalamnya ada ramuan makanan sunnah yang sangat bagus untuk kesihatan dan rahsia awet muda.

Ramai yang dah cuba sebab produk ni dah lama di pasaran. InshaAllah jika digandingkan dengan kurangkan makan nasi atau tak makan nasi untuk sementara waktu ganti dengan protein seperti ayam, ikan dan banyakkan makan sayuran. Ala-ala Diet Atkins gitu..memang cepat berkesan.

MamaD dia suka kepada minuman yang beraroma sperti kopi/nescafe, jadi sesekali terasa nak ngopi dia macam nak lepaskan gianlah ..haha.

Dengan Kopi Senyum nampak dia terlebih senyum di pagi hari..ehh terlebih sudah



..tengok kandungannya, mamaD selalu check part ni..Karbohidrat 9g , kira cukup rendah untuk atkiner.
Kuat semangat dia.

"Anda buat anda dapat.. " Dato' Ustazah Nor Bahiyah Mahamood.


Cosmoderm dah tiba !


Kulit berminyak mungkin sebab banyak toksid dalam badan. Aku ada jugak guna produk lain tapi...hurm tau saja lah kan !

Kebanyakan lelaki biasalah apa ada dalam bilik mandi dan mana sempat jer...kadang rembat sikit isteri punya produk pembersih muka. Untung nasib baik...kalau tersalah ambik yang tak sepatutnya..huh nahas kulit muka..haha.

Cosmoderm dah tiba

Petang semalam produk dari Cosmoderm dah sampai, ini adalah produk pertama milik sendiri..bayangkan lah sebelum hanya dibersih secara tidak konsisten.



Bersih ..memang dah bersih muka berwudhuk 5 kali sehari wajib.  Ada bintik hitam@putih kena cari gak penyelesaiannya..nak dibiarkan kah ?


BELUT : PEMBEKAL BELUT HIDUP LIAR


Belut atau Monopterus albus (belut sawah) diakui banyak memiliki manfaat untuk kesihatan manusia. Ia juga merupakan makanan kegemaran banyak negara terutama Jepun dan Korea. Tidak hairanlah mengapa jangka hayat warga Jepun HIDUP SIHAT DAN LAMA antara tertinggi di dunia.

Ini semua kerana khasiat yang terdapat pada BELUT !


Ha, kalau nak tahu apakah khasiat yang ada pada belut sawah ini, jom baca..


Khasiat belut

Spesies belut mempunyai nilai pemakanan yang tinggi. Secara keseluruhan dalam daging belut terkandung kebaikan yang banyak di antaranya termasuk kolesterol, sodium, protein, air, kalori, berkhasiat tinggi, asid lemak tak tepu Omega-3, Asid lemak tak tepu Total Omega-6, Vitamin A, C, E (Alpha Tocopherol), Thiamin, Ribofl avin, Niacin, Vitamin B6, Folate, Vitamin B12, Pantothenic Acid, Choline, Kalcium, Zat besi, magnesium, fosfor , potassium, sodium, Zinc, Mangan dan Selenium.

Sumber khasiat sebegini hanya boleh didapati pada seekor belut yang beratnya hanya 204 gram saja. Dalam perubatan tradisional, belut dikatakan boleh membantu mengubati penyakit seperti buah pinggang, lelah, darah gemuruh, lemah tenaga batin dan penyembuhan luka pembedahan.

Bagi pengidap buah pinggang, belut dimakan hidup-hidup ataupun dipanggang terlebih dulu. Limpa belut dipercayai mampu mengubati penyakit lelah.  Caranya, limpa belut salai, kemudian dibakar hangus akan dimakan bersama seulas bawang putih dan serbuk halia.



Selain itu amalan meminumnya reneh sup belut dikatakan mampu mengubati penyakit lelah. Sup belut juga mampu mengubati penyakit darah gemuruh dan mengatasi masalah lemah tenaga batin. Pesakit yang baru selepas pembedahan, memakan belut membantu menyembuhkan luka dan kesan pembedahan dengan lebih cepat.

Jika kerap memakan belut, ia dikatakan boleh menguatkan daya tahan tubuh, menormalkan tekanan darah, menghaluskan kulit, mencegah penyakit mata, menguatkan daya ingatan.




Wow, siapa sangka spesis yang seakan-akan ular ini mempunyai khasiat yang begitu banyak kepada kesihatan manusia ya.

Lepas ni, boleh lah kita tukar menu selera. Pengamal Diet juga digalakkan (terutamanya Atkins Diet)

Harga pasaran Belut Sawah dikatakan begitu tinggi nilai kerana ianya sangat mendapat sabutan, ada ketikanya stok belut sukar didapati di pasaran kerana ianya datang bermusim.



Pembekal Belut Di Pasaran

Saya ada informasi di mana anda boleh mendapatkan Bekalan Belut Sawah Secara Borong (Untuk peniaga runcit atau pengusaha restoran) (Minimum order 50 kilogram)

Hubungi no ni +60 13-255 4165 Din Bangi (jual/beli belut)

Anda berani pancing belut ? ..lumayan kalau dapat banyak ekor boleh menjana pendapatan.
Untung jadi budak kampung kalau rajin..hihi

>>semua gambar dari sumber google.com


Diet sebab kaki kadang tak mampu bawa diri jalan jauh..


gulai/kari jenahak

ok..gulai kepala ikan jenahak, nampak sedap kalau makan dengan nasi panas...emm kan! , tapi mama tak ambik nasi untuk beberapa ketika dalam tempoh ni...tempoh apa? ...ha mungkin ada yang dah tau mama tengah diet atkins.

sebab apa nak susah payah nak tinggalkan sesuatu yang dah bertahun kita amalkan makan nasi setiap hari tanpa gagal? ...sebabnya untuk 'sihatkan' kaki mama ni bila berjalan banyak rasa sakit di bahagian lutut. Usia makin meningkat  mama faham lah..tapi tak mau la lagi bertongkat sebelum waktunya..eh sampai tua lah tak mau ! Mama diet atkins sebab kaki kadang tak mampu bawa diri jalan jauh..

meratah lauk?, kalau nenek dulu memang tak bagi makan lauk banyak sebab takut tak cukup makan berhidang ramai-ramai... tapi la ni sendiri masak , tiap hari makan lauk...stok beras dah jadi lambat habis .

Yang bestnya Pcl memang supportive...dia sokong mama, sama-sama tak makan nasi, dan kalau makan pun cuma seperempat pinggan saja sehari....wahhh ! caya lah kan.

hanis takpa...dia layan roti canai beli selalu .

~Diana



Assalamualaikum..


Buatlah batasan dalam urusan dunia agar kita dapat berpedoman dengannya kalau tidak pasti hati akan kacau bilau, dada terasa sesak, kehidupan terasa susah dan keadaan kita akan semakin menjadi buruk.

Kalau boleh, kita janganlah korbankan kesihatan kita semata-mata untuk mengejar harta dunia. Orang yang kesihatannya sudah hilang tidak pernah merasakan kesenangan.

wallahualam.




Jangan sebar penyakit !


jangan berasa seram melihat gambar pesakit di atas..

sakit tekak, batuk beterusan memang memeritkan..boleh mempengaruhi kualiti hidup seseorang.

bila batuk jer, orang dekat sekeliling dah pandang semacam, lagi kalau seseorang itu nampak pengotor dengan meludah kahak merata, sudah la tak tutup mulut dengan sapu tangan..serius memang buat semua orang tak selesa dengan keadaan macam tu.

virus dalam batuk memang cepat merebak kalau tak dikawal dengan sempurna. Jaga adap kita di tempat awam, jangan bagi orang lain pandang semacam ada yang tak kena dengan diri kita.

Menyebarkan penyakit jangan dianggap suatu perkara yang boleh dibuat main. Kalau dah tahu diri sudah terjangkit , segeralah mengubati..cegah sebelum parah.



pcl beli sepeket gula-gula mint DXN, sesuai untuk mengurangkan sakit tekak dan melegakan batuk.., ada juga yang sarankan coklat? ..macam-macam petua ada, yang lama dan baru tak salah mencuba , selagi ada usaha dan kemahuan.

Ada orang suka merungut bila ditimpa musibah , itu yang tak betulnya !


Syukur dengan kemudahan yang tersedia..

Balik kerja... jam 6 pm tadi ajak mamaD pi gym dalam kawasan kuarters kami ni...bulan puasa awal awal dulu rajin...hujung hujung memang tak sempat nak jaga badan...haha, lepas raya...badan rasa macam kembang..makan banyak..makan tak ikut waktu..belasah semua yang dihidangkan.

Diri atas penimbang...ahhh lega rasa sebab tak beza banyak berat badan sebelum raya...senaman sikit boleh mentain balik.

Tu pasal tadi petang ajak jugak mamaD, nak warm-up kalau sesorang memamg tak best....bagi peluh keluar.

Syukur Alhamdulillah...dengan kemudahan yang tersedia dan manfaatkan sepenuhnya.



Sembang pasal rokok waktu berbuka semalam..

[Sembang teh tarik lah kekononya semalam..]

"Abah kena ucap terima kasih berbanyak tau kat mama"..

Okay...

"Ingat tak dulu... dulu masa kita kapel ; ma x leh bau rokok...merajuk bila abah pegang rokok"...
"Ma tak bagi abah isap rokok sebab x suka la... x suka bau rokok..nampak samseng je.."

Yela..terima kasih banyak banyak..ingat senang ke nak berenti rokok masa tu..member abah pun terkejut tau...bila nak menikah je dah nekad berenti rokok..mati matian tau .

Takut tunang lari..hahaha.

"Alahhh..kalau tak buat macam tu , tak tau lah apa jadi sekarang ni"
"Ehh..senang pulak berenti rokok tu?? "

Kena ada semangat..
Kena ada pendorong..

"Tak teringin dah ke...."

Emmhh..dulu memula memang ketaq tangan ni bila bau asap member isap rokok lepas makan nasik..

"Ni dah ok , tak heran dah kan !"

Untunglah ada penyelamat....untunglah abang tak macam  lembu : 

>>>Benarlah, lembu tidak faham apa yang manusia cakapkan..





#Entri dulu-dulu, aku pernah entrikan..sila baca ; ada petua nak berenti merokok .

Nov 29, 2010
bukan bermaksud untuk menjauhi perokok itu kita mesti menjauhkan diri daripada mereka berterusan..tengok tempat lah ye..time dorang merokok kita mintak diri la..jangan kita bersekongkol sekali...dorang hembus kita ...
Dec 16, 2013
ReplyDelete. Replies. PakcikLie PCL December 16, 2013. @Fatin ; ..kalau tak bekenan dgn tabiat merokok bakal suami tu cakap awal2..nasihatkan dia semoga dia berhenti jd perokok..banyak kelebihannya.. Delete. Reply.
Jun 10, 2014
Melarikan diri dari rumah, merokok, menagih dadah, melacur, melawan cakap orang tua malah yang lebih sinis di masa ini ialah….menganggap ibu bapa mereka lebih kolot , tak sporting langsung !. ~ nauzubillah.



Info Slim Fast Diet dan cara pengambilan


Slim Fast Diet My Beauty Herbs

Q&A Informasi Slimfast Diet dan Cara Pengambilan ;

Umur berapakah yang sesuai untuk mengambil Slimfast Diet?
Slimfast Diet sesuai untuk para pengguna yang berumur 18 tahun ke atas serta ia sesuai untuk lelaki dan juga perempuan. Berat yang melebihi 75kg disarankan mengambil 2x sehari sebelum makan sarapan atau tengah hari atau malam. Berat yang bawah 75kg boleh ambil sekali sehari sahaja.

Berapa lama untuk saya melihat kesan selepas pengambilan Slimfast Diet?
Ianya bergantung pada kadar metabolisma seseorang, puratanya seseorang itu akan dapat melihat penurunan selepas pengambilan sekotak Slimfast Diet dan pengurangan ukuran pinggang dapat dilihat.

Berapa banyakkah kadar penurunan berat badan ketika pengambilan Slimfast Diet?
Jika mengambil Slimfast Diet pada kadar yang disarankan beserta diet menu yang sihat, anda boleh melihat penurunan 6-8kg dalam tempoh tertentu. Manakala purata testimoni kami turun 1-5kg untuk sekotak slimfast.

Selepas mendapat berat badan yang ideal, perlukah saya meneruskan pengambilan Slimfast Diet?
Selain untuk penurunan berat badan, Slimfast Diet berkesan di dalam pembersihan kolon secara sihat dengan adanya Oligo, Ekstrak Cassia Augustifolia dan Psyllium Husk. Disarankan pengambilan Slimfast Diet 3-4kali seminggu selepas mendapat berat badan yang di idamkan.

Adakah sebarang pantang larang yang saya perlu ikuti semasa pengambilan Slimfast Diet?
Slimfast Diet adalah berasaskan formula organik, jadi tiada sebarang pantang tertentu yang harus diikuti semasa pengambilan Slimfast Diet. Walaubagaimanapun kurangkan pengambilan makanan berlemak, berminyak, susu, gula serta karbohidrat. Selepas minum Slimfast, anda akan merasa kenyang dan tidak perlu untuk makan banyak cukup sekadar mengalas perut.

Perlukah saya minum banyak air ketika pengambilan Slimfast Diet?
Anda disarankan minum banyak air kosong dalam 2-3 liter untuk memudahkan proses pembuangan toksin dari badan dan lemak yang dibakar dapat keluar melalui kencing dan peluh.

Bolehkah saya mengambil Slimfast Diet bersama dengan ubatan hospital yang lainnya?
Slimfast Diet boleh dimakan bersama ubatan hospital atau suplemen kesihatan yang lain. Walau bagaimanapun anda dinasihati merujuk dahulu kepada doktor jika anda mengalami penyakit yang serius.

Bolehkah ibu mengandung mengambil produk Slimfast Diet?
Slimfast Diet tidak sesuai untuk para ibu mengandung tetapi ia boleh diminum oleh ibu yang menyusukan bayi.

Adakah berat badan saya akan naik setelah berhenti minum Slimfast Diet?
Berat tidak akan naik melainkan tidak menjaga pemakanan anda.

Bolehkah wanita mengambil produk ini semasa datang period?
Boleh, tiada masalah.

Berapakah isi sekotak dan perasa Slimfast Diet?
Isian satu kotak adalah 10 sachet yang mana untuk 10 hari pengambilan. Manakala perasa adalah raspberry yang sangat sedap.

Berapa Harga Jualan Slimfast Diet?
Semenanjung RM45 , Sabah Sarawak RM49

Berapakah Postage yang perlu dibayar?
Semenanjung  : 1-2 kotak rm7, Belian 3-4 kotak rm9
Sabah/Sarawak  : 1-2 kotak rm10, Belian 3-4 kotak rm12
*dalam satu pembelian qty melebihi 4 kotak ;  pos caj akan dimaklumkan kemudian.

#Wassap saya untuk pembelian SFD : 017409726 



TAMPAK SLIM DI HARI RAYA NANTI ..!

Ramai tak sabar memulakan diet untuk tampak slim di Hari Raya yang bakal tiba nanti.

SEBELUM ITU HENDAKLAH URUSKAN TUBUH BADAN ANDA....

Sekiranya anda ingin menguruskan badan anda,
  1. Anda perlu tingkatkan jangka hayat, 
  2. Anda perlu rendahkan tekanan darah dan 
  3. Anda harus berusaha dengan keras untuk melawan penyakit jantung dan diabetis.
Dalam masa sama...ciri-ciri berikut juga harus dipraktiskan ;

1) Makan Malam Dengan Pinggan Yang Lebih Kecil. – Pilih pinggan yang lebih kecil dan anda pasti akan terkejut betapa berkesannya pengurangan jumlah makanan yang anda ambil dan kesannya kepada diet anda.

2) Makan IKAN. – Untuk panjangkan hayat anda. Nak hidup lebih lama? Makanlah ikan. Kajian menunjukkan bahawa, makan 8 auns ikan setiap minggu terutamanya ikan salmon dan ikan sardin, akan dapat mengurangkan risiko penyakit jantung, penyakit no 1 di Amerika dan di Malaysia.

3) Minum Susu. – Susu tanpa lemak, susu rendah lemak dan yogurt bukan sahaja sumber terbaik bagi menguatkan tulang dan vitamin D, juga membantu mencegah tekanan darah tinggi.

4) Bersenam. – Meluangkan 30 minit hingga 1 jam untuk melakukan senaman ringan. Berjalan sekitar taman perumahan ataupun menaiki tangga juga cara terbaik untuk melakukan senaman mudah.


Dan....NAK LAGI MUDAH???

Minum segelas kordial Slim Fast Diet (SFD) setiap hari. Ini boleh membantu anda sentiasa lebih Slim & Hot.

stok oder SFD untuk pelanggan baru bertambah dari hari ke hari..
*ramai yang dah tak sabar memulakan diet
untuk hari Raya yang bakal tiba nanti.

a) Harga Jualan SlimFast Diet RM45.00 Semenanjung Malaysia, RM49.00 Sabah/Sarawak 
b) caj pos ; 
 Semenanjung 1-2 kotak = RM7  , 3-4 kotak = RM9 more please ask* 
 Sabah/Sarawak 1-2 kotak = RM10 ,  3-4 kotak = RM12 more please ask* 

 Tunggu apa lagi buatlah pesanan melalui Dropshipper My Beayty Herbs : 

Email : nazli.angkasa@gmail.com 
whatsaap : 0174009726 
fb pm : Nazlee Ismail (klik sini)


-----------Q&A----------
Q ; nak tanya cara terbaik minum SFD dlm bulan puasa ..minta cadangan sis MBH ?
A ; Hai sir, boleh minum semasa buka puasa atau semasa mengambil sahur ya.
Q ; .. takut sebab siang hr berlaku kekurangan air dlm badan kalau makan selepas sahur. (info).
A ; Sir boleh ambil masa buka puasa...







PERASA RASPBERRY YANG UUUUUUMPHHHHH !!

Slim Fast Diet , produk keluaran My Beauty Herbs ;

Jus Bunuh Lemak Paling Lazat...PERASA RASPBERRY YANG UUUUUUMPHHHHH......tak perlu menutup hidung lagi semasa meminumnya !



Minumlah kordial sedap ni. Saksikan sendiri bagaimana jarum timbangan menurun dan membuatkan anda lebih rasa sihat, muka terbentuk dan badan lebih Firm!

SLIM FAST DIET - Menurunkan berat dan turut memantau selera !! Pilihan yang tepat dengan pelbagai  keistimewaan antarannya ;

Mengawal paras kolestrol
Membuang lemak tidak baik sebelum sempat diserap ke dalam badan
Mengawal glukos darah
Membuang toksin dari kolon
Melegakan sembelit
Meningkatkan metabolisma


a) Harga Jualan SlimFast Diet RM45.00 Semenanjung Malaysia, RM49.00 Sabah/Sarawak 
b) caj pos ; 
 Semenanjung 1-2 kotak = RM7  , 3-4 kotak = RM9 more please ask* 
 Sabah/Sarawak 1-2 kotak = RM10 ,  3-4 kotak = RM12 more please ask* 

 Tunggu apa lagi buatlah pesanan melalui Dropshipper My Beayty Herbs : 

Email : nazli.angkasa@gmail.com 
whatsaap : 0174009726 
fb pm : Nazlee Ismail (klik sini)


---------------------
Q ; nak tanya cara terbaik minum SFD dlm bulan puasa ..minta cadangan sis MBH ?
A ; Hai sir, boleh minum semasa buka puasa atau semasa mengambil sahur ya.
Q ; .. takut sebab siang hr berlaku kekurangan air dlm badan kalau makan selepas sahur. (info).
A ; Sir ambil masa buka puasa...





Bicara tentang usia dan kegemukan ..


Adakah anda menerima kegemukan sebagai lumrah dan takdir bila usia meningkat ?  Tidak semestinya..ken !

Sebenarnya kegemukan ketika usia meningkat adalah disebabkan kurang aktif bersukan atau senaman disamping makan berlebihan.

Memang ada orang secara genetik menjadi gemuk, orang-orang ini memang sukar untuk menurunkan berat badannya berbanding dengan orang yang genetiknya kurus. * usah gusar kepada yang berbadan besar dengan kurniaan Allah swt itu, ..seharusnya lebih bersyukur kerana kesihatan anda lebih baik dari orang yang kurus.

kita bicara tentang usia dan kegemukan eh... please ya, jangan ada yang terasa hati dan jauh hati dengan pcl okay ;).

stok susu kambing #ngm8 #nutrigoat dah tiba...
tunggu review pcl nanti fb/ig/blog
insyaAllah dalam masa terdekat.

Pemakanan yang teratur dan seimbang serta sihat harus diutamakan. Senaman yang konsisten dilakukan dengan baik dapat mencegah kegemukan di usia tua. 40an dah bukan belia lagi.. dah kira tua tu ..ken? selalu lah sedekah senyuman..agar awet muda ;  senaman untuk rahang dan dagu :) *ok lahhh.. dah tu.

Selain daripada faktor alamiah yang menyebabkan meningkatnya jumlah lemak dalam tubuh badan, terdapat beberapa perkara yang menyumbang pertumbuhan lemak tersebut :

.. makan macam orang lain makan ; timbang berat badan ...hasilnya macam yoyo ! naik banyak berkilo, turun sikit..bergram saja haha kenn ! kena ubah pola makanan. Pola yang tidak berubah seperti orang-orang muda yang berusia 20-30an adalah satu amalan yang salah, walaupun orang tua tidak banyak makan seperti mana orang-orang muda .

Selain tu semakin tua, semakin kurang aktiviti sukan..ini lumrah bagi masyarakat orang kita khususnya. ; jika nak buat perbandingan dengan bangsa lain...jauh beza. Tapi tak semua ....sekarang dah semakin ada kesedaran timbul dalam setiap orang tetang penjagaan kesihatan sedari awal / muda lagi...tak lah dah tua baru terhegeh-hegeh jogging. *(masa berkualiti lebih tertumpu kepada melakukan amal ibadat, itu sebaiknya disamping kesihatan kena jaga).

Dengan bertambahnya usia, setiap orang akan kehilangan sebahagian dari otot-ototnya sementara lemak akan bertambah di bahagian tertentu dalam tubuh badan mereka. Maka tak hairanlah nampak benjol sana sini.. *dah terhantuk baru nak terngadah...; okay..aku selalu perhatikan gelagat orang bila duduk sesaja..

#Bila perhati gelagat orang , akan nampak dalam diri sendiri macam mana?..peringatan untuk diri yang semakin menuju kertua nih..huhuu.

#Cuba sibukkan diri kita dengan pelbagai aktiviti bermanfaat. Dengan kata lain, kita harus berusaha dengan penuh kesedaran dan kemahuan untuk memanfaatkan kemampuan untuk melakukan sesuatu.

#Bahagia akan datang bila kita melakukan sesuatu yang indah, hanya kemalasan menumbuhkan kesedihan.