Aku BENGANG ..Diaorang BENGONG...


Tempat2 macam nie aku dah malas nak pegi...untuk kali yang seterusnya...aku bukan nak ajak korang boikot..korang pikir la sama arr !!
Stesen Minyak Petronas Kanchong .
--->Bengang Sebabnya, 2 orang pekerjanya dah buat taik kurang hajar kat makcik kakak yang mintak tolong topup kan minyak petrol untuk kereta dia, siap maki2 plak depan aku, kata macam2 kat orang tu. "Weii!! bawak kete pandai , nak bubuh minyak tak reti..tak nampak ka aku tgh sebok nie..lain kali bawak basikal la.." "ape la punya bangang...isik la sendiri..kalu tak leh gak ..suruh la sapa2 kat sana tu.". Kebetulan masa tu aku nak bayar kat kaunter tu. Tengok kakak tu tecegat ,tecari2 orang mintak tolong , aku pon tolong lah dia.
Kedai Mamak Taufik.
---> Bengang Sebabnya, dah 2 kali anak2 sakit perut makan roti canai kuah cam nak basi, kuah yang sama dok perangat banyak kali, pas tu roti liat semacam jer..bawak air, jari sampai masuk dalam gelas plak ...Yeeakk!!
Kedai Nasi Lemak Kepak ayam.
---> Bengang Sebabnya, kalau nak jual nasi lemak, jual nasi lemak dah ler..dah itu kepakaran dia, ni tidak nak jual bende2 makanan lain , kalau buat okay, sedap rasa orait la nak tambah menu..masalah nya tak sedap langsung ! oder nasi goreg kampung yang sampai nasi goreng bodo jer...patutla cepat sampai..dah goreng siap2 rupanya.


Dah lama aku tak pegi memancing...sejak mamDiana n anak2 berhijrah ke sini..


Sebenarnya kitaorang ni kaki pancing jugak lah, dari Tokwan, mertua,pakcik,makcik,abang,adik, ipar semuanyalah...tapi aku bukan kaki pancing tegar macam sesetengah orang tu..asal nampak air jer cite pasal ikan..nampak ikan jer cita pasal pancing tapi masa memancig tu senyap jer tak cakap apa2..fokus la konon..


Nie hah !! hari Sabtu nie , aku bercadang nak pegi memancing , cadang jer lah jadi ke tak , tak tau lagi...dengar citer kawan cam best jer tempat nie..die dah pegi minggu lepas ..

...nie lah hasil nya









Dia cakap kat situ pon banyak ikan puyu...wah!!! bestnya tak sabar aku nak pegi..


tapi hari tu dia dapat free jer ..ada orang pasang pukat bagi dekat dia..so aku dapat la sikit...empphh! sedapnya puyu masak cili n goreng pon sodap nie!!



...terimakasih Bondaku..teringat kampung kita.



Salam....rakan2 n kulaaan.

dah lama aku kadak balik kampung..kadak bisa bersurah banjar...kadak tahaga kulaan di sini..sibuk dengan gawiyan ..kadak sawat handak menjanguk kulaan di kampung...semuanya kadak..kadak..kadak..sampai blog ni pon kadak berupdate...
Di rumah ku kadak ada sapa yang bisa bersurah...kadak maharati !!
Hari Sabtu yang lepas mak aku ada datang dari kampung, saja nak ziarah kami di sini kebetulan dia pergi rumah adik aku kat Klang ari tu..datang sekali dengan adik2 ku yang lain, jarang sekali bondaku nak bejalan2 jauh, itu pon kalau ada yang bawak sampailah hajat. Kunjungan diaorang dengan membawa buah tangan spesel yang
mengigatkan aku kisah2
silam di kampung dulu...nak tau apakebenda nya tu?
...wadai kalakatar..bagi sapa yang berketurunan Banjar tu almaklumlah..tapi bagi mereka yang tak tau atau buat2 lupa...silalah klik link disini untuk mengenalinya secara lebih dekat lagi.

...sambil makan2 dan sembang2 tuh teringat aku pada jalan2 kenangan semasa kami masih bersekolah di sana yang kini sedikit2 dimamah usia. Terima kasih pada sahabatku Awa yang mana aku telah cilok gambar2 dari FB beliau...nanti aku mintak izin kemudian..






Terima kasih bonda kerana datang kerumahku dengan buah tangan yang spesel tuh..

Kalau korang nak tau tentang kampungku sila klik disini.
























mengidam MOI sup sayur....


Mama...ada orang mengidam moi sup sayoq la...hehehe.
tak pa lah nanti mak mai sini kita buat makan ramai2.
Mak punya resipi lagi mantop..!
Ini moi bukan sebarang moi...Moi sup ni la buat Pak mertua aku masuk ICU dulu...sedih bila terkenangkan. Arwah Tok Abah penah kata kat kawan dia "moi bini aku buat tak sama macam hangpa makan kat kedai tuh..lagi sedap tau"..
Tapi bukan sebab musababnya arwah pergi meninggalkan kami..dah 8 thn arawah kembali kerahmatullah..Al-Fatihah...semoga rohnya ditempatkan dikalangan org2 yang beriman.