Bini OK..Laki Yang Lebeh2..


Dailog mengusik jiwa....

memuji ke mengeji nie...isteri pakcik terasa tau.. terasa tau.
.



Tuan Umah laki : Ohhh! bagusnya makcik nie...siap ada persatuan kunjung mengunjung lagi...nanti bila isteri saya dah habis berpantang boleh la dia join plak ye...
Makcik Siti : Saja datang nak menziarah isteri kamu..tadi makcik baru ziarah anak jiran kita tu..anak dia demam, semalam emergency pegi hospital..
Tuan Umah laki : Cepatnya berita makcik tau dari mana...Wah ! bagus la piring astro makcik..makcik beli kedai mana??
Makcik Siti : Apa pulak...makcik kalau setakat datang bergosip..tak nak la..
Makcik 2 : Panas la hari nie(sambil berkipas2)...kesian kat diorang nie, tak pasang aircond ke?
Tuan Umah bini : Takpe lah makcik..pasang kipas pon ok dah nie..
Tuan Umah laki : Makcik pasang jenis apa ye..bagus tak,..saya pasal harga tak kesah sangat..cakap je berapa..
Tuan Umah laki : Tak buat air untuk tetamu nie Yang..kesian, penat plak bersembang panas2 cm nie..
Jiran lain : Orang dalam pantang mana boleh buat air..tak payah la susah2..
Tuan Umah laki : a ah! betul jugak tu..dah nak Maghrib nie..budak2 susah nak jaga ..takut meraung malam plak nanti..
Makcik Siti : kitaorang balik dulu lah...malam2 kalau anak tak leh tido , panggil la makcik ye...
Tuan Umah laki : Elok la tu..nanti tak nampak jalan balik ..dah nak gelap nie.
Tuan Umah bini : Timakaseh la.. datang lg ye.

p/s : tak ziarah rasa bersalah, dah ziarah macam orang buat salah plak..emmph! cmnilah jiran dua tiga belah rumahku..rasanya last dia datang umah orang nie.



Orang beli tanah..Aku pon beli jugak!!

Jeles2 betui...Depa semua dok pakat beli tanah...takpalah biaq pi kat depa..

La ni..Pakcik nak crita pasai kebun pulak...
Pakcik suka jugak pada kehijauan..
umah skrg nie rumah kerajaan je...kuarters semi-D..tanah mmg luas kat belakang kiri dan kanan..
jadi kalo nak tanam pokok dibolehkan tapi pokok renek dan sayur2 je..kena jaga btui2 supaya tak kelihatan semak pulak.
Cuti2 cm nie ada kelapangan sikit nak berkebun...Pakcik suka tanam pokok2 yang boleh dimakan.,,
kalau pokok bunga tu membazir je tanam ekeke..
best kann kalo kite berpeluang berbakti pada tanah..
kalo keluar umah tu tenang jek melihat kehijauan tumbuhan..
pastu kalo nak masak petik jek sayur kat belakang rumah..
Fresh gitu...

Adeh! terasa tua plak sebut pakcik2 nie..patut la sakit pinggang2 nie..mengagkut tanah baja dan mencangkul tadi...tapi takpa..keluar peluh cm nie bagus untuk kesihatan....

Nei hah ! korang dah beli tanah??....skrng nie member2 ramai dok cari beroker tanah...beli tanah nie untung..kalau ada duit beli la skrng...kalau tak nanti harga melambung..kalau tak pon beli je cm aku nie...





Korang dah beli..aku dah, baru je tadi..


Kuih Pau panassss!!



Kawan : "hallooo bang...cermin kereta saya retak seribu la".
Aku : "lorrr...ko kat mana nie..apa masalahnya".
Kawan : "bang , tolong bang...saya nak pinjam duit..emergency la...saya kat tepi jalan on de way nak ke Klang"
Aku : "berapa banyak ko nak pinjam..."
Kawan : "seribu..."

Kawan pon kawan lah...mentang2 aku baru dapat gaji ko nak cekik aku..agak2 la kalu nak pinjam tu...setakat seratus dua boleh la...agaknya retak seribu kena bayar seribu kot...lastly aku tak bagi pinjam pon...sebab aku tau dah pasai budak nie..dan ramai dah yang terkena...
..
..
.
p/s : Beringat sebelum terkena...



Serba tak kena..!

Wah ! bergaya nampak walaupun....





hohoho! ..siapa empunya badan betuah nie..jangan terasa ek!,..aku bukan nak mengata pada sesiapa..paham2 jer lah pada yang berkenaan..

Isteri2 yang punyai pasangan sebegini macho dah pasti akan berkata " saya suka lelaki perut buncit..takder orang nak menggatal..tak payah nak jeles2.." menyedapkan hati tapi hakikatnya hanya dia yang tau..alih2 suami plak yang menggatal, mungkin terlampau macho..dengan keadaan macam tu.. lagak macam bisnesman aka orang berada...haha macam tu plak dah...doneia2.

"hah ! abang jangan tunggu perut dah buncit baru nak sibuk...pagi2 minggu berjoging..petang2 hari berbasikal...apa yang nak dicari..keluarkan peluh boleh la..tapi kalau dah camtu..tak kan hilang buncitnya.." isteri mengomel.

Dulu2 sebelum dapat pingat PJK anugerah semulajadi penciptanya..takder plak ingat nak bersenam n diet ker...sekarang dah tak larat baru nak buat semua tu...
serba tak kena ye..bila kurus plak nanti ada plak orang kata "engko tak pandai jaga makan laki ker??..samapai kurus cam nie.."

Kesimpulannya , buatlah apa yang terbaik untuk keselesaan diri..puduli apa orang kata..asalkan sihat tak kacau orang lain sudahla.. syukur apa yang telah diberikan...
"JANJI BAHAGIA BERPANJANGAN"

p/s : kalau isteri 'buncit'...lagi seksi...aku suka.