Ralit sangat !!



Tisya baru berumur 2 thn..dah pandai tekan sana sini bila berada dalam kereta…bila tetiba tertekan lock pintu kereta..tak pandai la plak nak mengangkatnya balik…maka terjadilah kisahnya berkurung dalam kereta keseorangan..

Apa kata anda...bila anda terkunci di dalam kereta plak…hehehe..takde hal la coz kita dah dewasa kan !..bukak jer la,

Tapi bila anak anda yang tak tau apa2 tu , terkunci di dalamnya…wah ! mengelabah beb..mau taknya..semuanya dalam kereta tu.

ala..Tisya wt per nie..mcm ner nak buat nie..kunci umah, henpon semuanya kat dalam” maknya mengelabah.

Tapi nasib baik lah diorang nie tinggal dalam kuarters dan kejadian tu pun dalam kawasan tu jer…

Aku panggil pakguard suruh amik kunci rumah spare kat ofis n masuk umah amik kunci pendua kereta plak…

Sementara menunggu pakguard amik kunci, mamadiana n makcik Siti kena layan la budak tu supaya tak menangis ketakutan…

Lebikurang 30 minit jugaklah menunggu baru selesai..."ahhh! lega rasa syukur Alhamdulillah..." maknya kembali ceria.



p/s : jangan leka bersembaang di luar sehingga anak bersendirian dalam kereta..banyak perkara buruk boleh berlaku!


.



salad...

bukan...ulam lah !!



Salam...
saja taknak update...nak promo sikit program bumi hijau nie...
memag untung gile beb!...dah berapa minggu tak beli sayur kat pasar...
jiran2 pon dah merasa jugak...no.. no..ai tak kedekut ye pasal nie...kalau ai ade..ai bagi jer..
biar jiran2 merasa sama..


mamDiana...ai like salad !!

teringat makan salad kat Ch aritu..ummph ..memang segar..

..beli mayonis n yogurt...apa lagi..sendiri bikin la...


..dah habes da..

bole tahan jugak rasanya..

p/s : banyakkan makan sayur dan kurangkan nasi...hidup lebih sihat.


Green Hand

..hijaukan bumi kita..okey !!.





Excited sangat berkebun..pagi2 dah melawat kebun kat belakang umah yang sekakang tu jer besarnya...
dah makan hasilnya 2 , 3 kali ...fuhhh fresh sangat...tak sia2 aku beli tanah hari tu (tanah baja)












Kawasan belakang villakejora tu sebenarnya luas tapi tak dibenarkan bercucuk tanam lebih2...hanya utk makan2 sendiri bole la...kalau tak, sure aku dah bisness kat pasar borong.





p/s : tangan kotor sikit takpa...tapi hati mau puas....
..



apa nak jadi nie..!



"alamak...! ingatkan UPSR dah takder tahun2 depan...baru nak enjoy sikit...
tak jadi la pulak kerajaan nak mansuhkan...
adik taknak la exam2 ni mama..sekolah cm biasa dah la..."