Teringin..Buat sendiri ?

Salam..
Hai...hari nie rasanya teringin nak makan popia goreng...kalau beli kat PARAM cm tak besh je..kekadang tu ada yang masam je intinya...


gambar sekadar hiasan : "kalau buat sendiri dah gerenti takde ulat n lalat dalam intinya.."

..masa hantar anak2 pegi sekolah td singgah jap..beli bahan2..
hari nie kebetulan juga mamadiana tak 'mengajar'...anak murid ponteng sbb ummi diorang sambung cuti...aku la jd student dia..nk blajar buat popia..hehe bukan balut je tau siap dgn intinya sekali ...macam balut rokok daun tu..senang n skejap je..dlm time rehat tghari pon dah siap...tinggal nk goreng je..cayalah..suatu yg baru bagi ku...

org lelaki kena blajar gak sikit2..mana tau nt2 ditinggal2 kan...haaa kan!..sekurang2nya ada la sikit pengetahuan...ni tidak..harapkan maggei je , emmph..dari kecik sampai ke besor makan benda tu jer..kapla pon botak ye dok!

p/s : nk puas hati..bikin sendiri la jangan sampai menyumpah2 orang , kurang pahala tambah dosa.


Tengok2 sama...

macam-macam lah dorang nie..!






Salam;

Hati2 ok...

Salam kepada umat islam yang bakal menyambut bulan syawal yang terdekat ini. Disini saya ingin berkongsi bersama anda yang masih belum membeli sampul duit raya LAGI.

SAMPUL DUIT RAYA DI LETAKKAN GAMBAR SALIB

SILA PERHATIKAN GAMBAR TERSEBUT....MESTI ANDA JUMPA LAMBANG SALIB




Selamat Bercuti...

Bersempena cuti Nuzul Al-Quraan esok ...
saya mengucapkan selamat bercuti kepada mereka yang bercuti...dan kepada mereka yang amik cuti sambung sampai Hari Merdeka...janganlah 'merdeka' sangat..buatlah yang terbaik di hari2 cuti anda..semoga mendapat keberkatan olehNya insyaAllah.

-PCL


Jangan TIDO Lagi..!

Kesian orang kat rumah tu....
...sempat balik sekejap time rehat td...dah tau dah apa yang dibuatnya...
bukannya membuai 'mimpi'..tapi sebaliknya..membuai buaian..hehehe..maklumlah ada anak2 kecik .

sungguh hebat mereka seperti ini..
menyiapkan makanan untuk keluarga bersahur , berbuka...apa lagi..yang berkaitan dengan hari raya..dengan kuih muihnya , pakaian dan langsirnya dan serba serbi lagi...
kalau boleh ..semuanya nak buat sendiri..bole ke??

Aku tengok ruang tamu berselerak dengan kain langsir..
ada orang mengamok agaknya..

kalau budak kecik 2 orang tu..memanglah..sebelum nak ditidurkan..bagai ragamnya..
ingat balik nak rileks jap..haha.. kena ngasuh la plak!!!.

Pagi td sempat aku baca satu artikal dlm blog akak ni.

"
....biarlah anak manja2 dgn abah agar abah diorang tak makan hati berulam jantung pulak. Macam bila anak bangun pagi esp yang kecik tu, terus di bawa pada abah dia. So, pepagi lagi dia dah main dgn anak. Sambil tu, kita yang perempuan ni boleh amik kesempatan untuk buat keje umah kan. Secara indirectnya boleh la kawal abah dia jgn tido lepas tido sampai kita sendrik naik jeles tgk dia tido sdgkan kita sibuk itu ini buat keje umah."



Walaupun bukan anak2 sendiri...tp rasanya macam dah lebih dari tu..
aku amik part juga untuk menolong yang mana termampu...

maknanya tak yah la tido siang2 hari...ade orang jeles !!


p/s : > kuih raya/kerepek...tolong 'tunjuk'2kan kat mana kedai yg best.

.